کانن دوربین بدون آینه EOS M50 خود را با فیلم‌برداری 4K معرفی کرد

شرکت کانن سرانجام از اولین دوربین بدون آینه خود با نام EOS M50 پرده برداشت که دارای قابلیت تصویربرداری با وضوح 4K است.

0

کانن در مقایسه با دیگر رقبای خود، با تأخیر بیشتری رزولوشن 4K را به فیلم‌برداری دوربین‌های DSLR اضافه کرد. این موضوع در مورد دوربین‌های بدون آینه این کمپانی نیز صادق بود ولی بالاخره کانن پای این قابلیت را به دوربین‌های بدون آینه خود نیز باز کرده است. بر این اساس دوربین بدون آینه EOS M50 کانن هرچند نسبت به مدل‌های قبلی از دکمه‌های تنظیمات دستی کمتری برخوردار است، بااین‌حال به نمایشگری قابل چرخش مجهز شده است. انتظار داریم این محصول از اردیبهشت ماه با قیمت 779 دلاری به بازار عرضه گردد.

بدون آینه EOS M50

دوربین جدید کانن از  سنسوری 24.1  مگاپیکسلی بهره برده که لااقل بر روی کاغذ از سنسور  24.2 مگاپیکسلی M5 کوچک‌تر است؛ البته شرکت سازنده مدعیست که دوربین بدون آینه EOS M50 به لطف پردازنده تصویر DIGIC 8 قادر به ثبت تصاویری روشن‌تر و باکیفیت‌تری نسبت به نسل قبلی می‌باشد. این پردازنده همچنین محصول جدید کانن را قادر می‌سازد تا با وضوح تصویر 4K و نرخ  24 فریم بر ثانیه اقدام به تصویربرداری کند. البته این نرخ در حالت فول اچ‌دی به 60 فریم و در حالت اچ‌دی به 120 فریم در ثانیه افزایش می‌یابد.

بدون آینه EOS M50

دوربین بدون آینه EOS M50 همچنین قادر به ثبت 7.4 فریم در ثانیه در حالت فوکوس مداوم و 10 فریم در ثانیه در یک با فشار دادن دکمه شاتر است که نتیجه نهایی در فرمت‌های  RAW یا  JPEG قابل ذخیره سازی هستند. در کنار تجربه به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری جدید، EOS M50 دارای نمایشگری است که قادر به چرخش به صورت 180 درجه می‌باشد؛ بدین صورت محدودیت برای استفاده از نمایشگر در هنگام قرار گیری بر روی سه‌پایه از بین خواهد رفت. دیگر ویژگی دوربین جدید کانن، داشتن یک سنسور منظره یاب داخلی است؛ همچنین در هرلحظه از فیلم‌برداری کاربر می‌تواند نقطه فوکوس را تغییر دهد.

اگرچه مدل M50 می‌تواند در یک لحظه بر روی 49 نقطه عملیات فوکوس را انجام دهد، بااین‌حال امکان فوکوس بر روی 143 سوژه در آن واحد مستلزم استفاده از لنزهای خاصی است؛ حال این مشکل در EOS M50 برطرف شده و به لطف فناوری Dual Pixel CMOS AF، تعداد نقاط قابل فوکوس به 99 عدد افزایش یافته است. Dual Pixel CMOS AF نوع پیشرفته‌ای از فوکوس فیلم‌برداری است که کانن پیش از این در دوربین‌های رده بالایی مانند EOS 5D Mark IV استفاده کرده است.

بدون آینه EOS M50

در سوی دیگر پردازنده DIGIC 8 قادر به ثبت تصاویر با فرمت .CR3 بوده که به نسب سایر فرمت‌های رایج از قبیل M-RAW و S-RAW،  با حفظ کیفیت، حجم کمتری را اشغال می‌کند. دیگر ویژگی این دوربین کانن را می‌توان امکان به اشتراک گزاری لحظه‌ای تصاویر  دانست. شرکت کانن چند سالی است که با فناوری انحصاری Snapbridge، نیاز به کابل یا کارت حافظه جانبی را برای انتقال داده‌ها از دوربین به گوشی هوشمند از بین برده است. درنهایت این دوربین قادر به ارسال لحظه‌ای تصاویر بر روی هر کلاینتی است که در یک شبکه وای فای نرم افزار  Transfer Utility 2 را نصب کرده باشد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.