هواوی اولین تراشه 5G را برای گوشی‌های موبایل معرفی کرد

هوآوی امروز اولین تراشه 5G خود را در کنگره جهانی موبایل در بارسلون معرفی کرد که به دستگاه‌های موبایلی امکان اتصال به نسل بعد شبکه‌های مخابراتی موبایلی، یعنی 5G را می‌دهند.

0

کمپانی ادعا می‌کند که تراشه Huawei Balong 5G01 اولین چیپستی است که از استاندارد 3GPP برای شبکه‌های 5G پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به دانلود داده با سرعت 2.3 گیگابیت در ثانیه بپردازد. با توجه به ابعاد فعلی این تراشه، امکان دارد که از آن در مودم‌های موبایلی قابل حمل و نه در گوشی‌های موبایل استفاده شود. مدیرعامل هوآوی آقای Richard Yu اعلام کرده که شرکتش مبلغ 600 میلیون دلار در تکنولوژی شبکه سرمایه‌گذاری کرده است. ممکن است خروجی این تکنولوژی از خودروهای بدون نیاز به راننده گرفته تا دستگاه‌های موبایل و خانه‌های هوشمند، مورداستفاده قرار بگیرد. هوآوی ابزار شبکه هم تولید می‌کند و اعلام کرده که اولین شرکتی خواهد بود که در تمام طول شبکه‌اش از یک مشتری تا مشتری  دیگر به‌صورت نقطه‌به‌نقطه‌، تماماً از دستگاه‌ها و تراشه‌های 5G استفاده می‌کند.

به نظر می‌رسد که تولید این تراشه برای دیگر تولیدکنندگان نظیر کوالکام و اینتل چالشی بزرگ باشد. کوالکام ماه گذشته تراشه اسنپ‌دراگون پرسرعت X24 خود را معرفی کرد که ممکن است به مصرف‌کنندگان در انتظار برای ممکن شدن سرعت‌های بالاتر شبکه از طریق 5G کمک کند. این کمپانی در حال حاضر نیز با تعدادی از اپراتورها و تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند برای استفاده از مودم X50 در دستگاه‌های آینده‌شان همکاری می‌کند. سال گذشته اینتل مودم 5G خود را برای دستگاه‌های متصل به اینترنت نظیر پهپادها و خودروها معرفی کرد؛ همچنین هفته گذشته اعلام کرد که با مایکروسافت، Dell، HP و لنوو برای نصب مودم‌های 5G در لپ‌تاپ‌هایشان تا پایان سال 2019 همکاری خواهد کرد.

5G نسل بعدی شبکه‌های مخابراتی موبایلی است و انتظار می‌رود که رشد سرعت بسیار زیادی نسبت به شبکه‌های فعلی LTE که در اختیارداریم داشته باشد؛ اما احتمالاً چند سالی تا استفاده گسترده از آن طول خواهد کشید. 3GPP (بدنه حاکم برای استاندارد شبکه‌های سلولی) در اواخر آذرماه، مشخصات و خصوصیات واقعی شبکه 5G را منتشر کرد. حالا نوبت اپراتورهاست تا زیرساخت لازم برای پشتیبانی از این شبکه را مهیا کنند. AT&T، T-Mobile و Verizon همگی برنامه خود را برای ارائه سرویس در تمام خاک آمریکا اعلام کرده‌اند و انتظار می‌رود که تا سال 2020 میلادی، از تمام کشور پشتیبانی به عمل‌آورند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.