سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس سرانجام رونمایی شدند

پس از ماه‌ها شایعه و انتظار سامسونگ سرانجام دقایقی پیش گوشی‌های گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس را با دوربین بهبود یافته، سخت‌افزار قوی و البته قیمت بالاتر معرفی کرد.

0

گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس را می‌توان مورد انتظارترین گوشی‌های اندرویدی سال دانست. سامسونگ دقایقی پیش در حاشیه نمایشگاه MWC 2018 و طی مراسم Unpacked 2018 این دو پرچم‌دار را معرفی کرد. گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس موفقیت خوبی را برای سامسونگ به همراه داشتند اما حالا با ورود رقبایی مثل آیفون 10 سامسونگ پرچم‌داران جدید خود را با ویژگی‌های استثنایی روانه بازار خواهد کرد.

طراحی و ساخت گلکسی اس 9

همان‌طور که انتظار داشتیم گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس از نظر طراحی تفاوت چندانی با نسل گذشته ندارند. با این حال خوشبختانه محل قرارگیری حسگر اثر انگشت به زیر دوربین منتقل شده تا بتوانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. همچنین حاشیه پایینی صفحه‌نمایش نیز کمی باریک‌تر شده تا نسبت صفحه‌نمایش به بدنه حتی بیشتری از پیش باشد.

این دو گوشی کماکان از بدنه شیشه‌ای با استاندارد مقاومت دربرابر آب و گردوغبار IP68 استفاده می‌کنند و صفحه‌نمایش و بدنه خمیده و با ارگونومی بسیار خوبی دارند. با این‌حال سامسونگ امسال این گوشی را در رنگ‌های مشکی، خاکستری، آبی و بنفش عرضه خواهد کرد.

خوشبختانه جک 3.5 میلی‌متری هدفون کماکان در این مدل برقرار است و حالا سامسونگ بلندگوی استریو را نیز با همکاری شرکت harman گوشی اضافه کرده تا بلندی صدا تا 40 درصد نسبت به نسل پیش افزایش یابد. اگر دقت کنید دکمه بیکسبی را نیز کماکان خواهید یافت و به نظر می‌رسد سامسونگ قصد توقف توسعه این دستیار هوشمند را ندارد.

صفحه‌نمایش گلکسی اس 9

صفحه‌نمایش گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس نسبت تصویر 18.5:9 و وضوح 2960 در 1440 پیکسلی دارند که نسبت به نسل پیش بدون تفاوت بوده و حتی اندازه صفحه‌نمایش نیز 5.8 و 6.2 اینچی و بدون تغییر است.

این صفحات Super AMOLED از استاندارد HDR10 پشتیبانی کرده و با پوشش محافظ گوریلا گلس محافظت می‌شوند.

سخت‌افزار گلکسی اس 9

گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس در آمریکا به پردازنده اسنپ‌دراگون 845 و در سایر نقاط جهان از جمله ایران به پردازنده اکسینوس 9810 مجهز هستند. نسخه کوچک‌تر (اس 9) از چهار گیگابایت رم و گلکسی اس 9 پلاس از 6 گیگابایت رم استفاده می‌کنند. هر دو گوشی به 64 گیگابایت حافظه داخلی و درگاه کارت حافظه نیز مجهز هستند.

اکسینوس 9810 به چهار هسته 2.9 گیگاهرتزی Mongoose نسل سوم و چهار هسته 1.9 گیگاهرتزی Cortex-A53 مجهز هستند که در کنار آن‌ها نسخه 18 هسته‌ای پردازنده گرافیکی Mali-G72 نیز قرار گرفته است.

گلکسی اس 9 از باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی و اس 9 پلاس 3500 میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده و هر دو گوشی با پشتیبانی از LTE گیگابیتی می‌توانند با سرعت 1.2 گیگابیت بر ثانیه دانلود کنند.

دوربین گلکسی اس 9

اما مهم‌ترین تغییر در Galaxy S9 به دوربین این دو دستگاه بازمی‌گردد. سامسونگ گلکسی اس 9 را به یک دوربین تکی و گلکسی اس 9 پلاس را به دوربین دوگانه مجهز کرده است.

این دو گوشی اولین دوربین‌های با دیافراگم متغیر (فیزیکی) در جهان هستند که می‌توانند بین دیافراگم بسیار روشن f/1.5 و f/2.4 بسته به شرایط نوری و سوژه سوییچ کنند. در دیافراگم f/1.5 حدود 28 درصد نور بیشتری نسبت به گلکسی اس 8 به دوربین خواهد رسید و f/2.4 نیز برای جلوگیری از حذف جزئیات از بخش‌های روشن تصاویر در محیط پرنور در نظر گرفته شده است.

اپلیکیشن دوربین می‌تواند به صورت خودکار بین این دو دیافراگم سوییچ کند و یا می‌توانید به صورت دستی یکی را انتخاب کنید؛ با این حال امکان تنظیم دیافراگم به عددی بین این دو وجود ندارد.

علاوه بر این دوربین 12 مگاپیکسلی گلکسی اس 9 از نسل دوم فوکوس خودکار Dual Pixel برای فوکوس حتی سریع‌تر و دقیق‌تر بهره برده و با فناوری کاهش نویز multi-frame عملکرد 30 درصد بهتر در نور کم خواهد داشت.

ویژگی جذاب بعدی قابلیت فیلم‌برداری سوپراسلوموشن با نرخ 960 فریم بر ثانیه با وضوح 720p است که پیش از این در اکسپریا XZ پریمیوم سونی دیده بودیم.

دوربین دوم گلکسی اس 9 پلاس دیافراگم متغیر ندارد و به جای آن یک لنز f/2.4 تله‌فوتو با بزرگنمایی 2 برابر اپتیکال درست مثل گلکسی نوت 8 بر روی آن قرار گرفته است. با این دوربین قابلیت عکاسی پرتره فراهم می‌شود. ضمناً هر دو گوشی از دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با f/1.7 مشابه سال گذشته استفاده می‌کنند. هر دو گوشی از فیلم‌برداری 4K با نرخ 60fps و فرمت HEVC نیز پشتیبانی می‌کنند.

سامسونگ در اپلیکیشن دوربین گلکسی اس 9 با الگوبرداری از انیموجی آیفون 10 حالا قابلیت AR Emoji را به همراه آورده است. این قابلیت با اسکن 100 نقطه از صورت شما می‌تواند تصاویر متحرک GIF با حالا صورت شما بسازد.

نرم‌افزار گلکسی اس 9

گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس از اندروید 8.0 اوریو بهره برده که حداقل از نظر ظاهری تفاوت اندکی با نسل گذشته دارد. دستیار بیکسبی حالا می‌تواند کالری درون غذاها را حدس زده و به سرعت متون را ترجمه کند.

در نسخه جدید همچنین سامسونگ با همکاری برخی فروشنده‌ها امکان خرید اجناس درست از داخل بیکسبی را نیز فراهم کرده است.

لوازم جانبی گلکسی اس 9

گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس با هدست Gear VR نسل پیش که با گلکسی نوت 8 عرضه شد و همچنین هدست Daydream گوگل سازگار هستند. این دو گوشی همچنین با داک DeX Station سال گذشته نیز کار می‌کنند اما سامسونگ حالا داک جدیدی با نام DeX Pad را معرفی کرده که گوشی روی آن به صورت خوابیده قرار می‌گیرد. به این ترتیب می‌توانید از صفحه‌نمایش دستگاه به عنوان ترک‌پد یا کیبورد مجازی استفاده کنید.

گلکسی اس 9 از مانیتورهای با وضوح 2K پشتیبانی می‌کند و به گفته سامسونگ این شرکت با همکاری توسعه‌دهندگان اجرای اپلیکیشن‌های زیادی را در محیط DeX تضمین کرده است.

 

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.