کوالکام هدست واقعیت مجازی رفرنس خود را برمبنای اسنپ‌دراگون 845 معرفی کرد

به تازگی اطلاعیه‌ها و گزارش‌هایی پیرامون محصول واقعیت مجازی جدید کوالکام منتشر شده است. این محصول چیزی جز یک هدست واقعیت مجازی رفرنس مستقل با پردازنده اسنپدراگون 845 نیست.

0

به گفته شرکت کوالکام، هدست واقعیت مجازی رفرنس جدید آن در مقایسه با مدل پیشین مدت زمان تاخیر کمتر، نرخ فریم بالاتر و عملکرد ردیابی روان‌تری دارد. یکی از ویژگی‌های جدید پلتفرم تازه معرفی شده، فناوری Adreno Foveation  بوده که با ردیابی چشم کاربر بهترین کیفیت گرافیکی را جلو چشمان افراد می‌آورد. از این رو کاربر بهترین و واضح‌ترین المان‌های گرافیکی را مشاهده خواهد کرد تا تجربه بهتری رقم بخورد.

گذشته از آن فناوری Roomscale نیز با این پلتفرم همراه بوده و به تجربه واقعیت مجازی آزادانه بدون مزاحمت کابل‌ها و موانع دیگر می‌پردازد. به گفته کوالکام این قابلیت‌ها تنها در پلتفرم جدید به کار گرفته شده و تاکنون هیچ هدستی با این فناوری‌ها همراه نشده است. از این رو جالب خواهد بود تا بازخورد کاربران را شاهد باشیم و لذت ببریم.

Hugo Swart یکی از مدیران ارشد بخش واقعیت مجازی کوالکام می‌گوید:

ما تلاش می‌کنیم تا پیشرفت‌های بزرگی در فناوری به مشتریان خود ارائه دهیم. از این رو در بخش هدست‌های واقعیت مجازی مستقل سرمایه‌گذاری صورت گرفته تا رشد بزرگی صورت گیرد. با پلتفرم Snapdragon 845 Mobile VR ما می‌خواهیم به پشتیبانی از سری بعدی از گوشی‌های‌هوشمند و هدست‌های واقعیت مجازی بپردازیم که در کنار آن توسعه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی ایجاد کنند و مشتریان نیز تجربه لذت‌بخشی بدست آورند.

با پردازنده اسنپدراگون 845، می‌توان 30 درصد عملکرد گرافیکی بهتر و 30 درصد عملکرد پردازشی سریع‌تر نسبت به پردازنده اسنپدراگون 835 را انتظار داشت. در حالی که برخی هدست‌ها برای اجرا بازی‌های رده‌بالا نیاز به یک سیستم کامپیوتری قدرتمند دارند، اما پلتفرم جدید کوالکام موجب خواهد شد تا بتوان بدون نیاز به سیستم مستقلی تجربه باکیفیت و لذت‌بخشی بدست آورد. انتظار می‌رود شرکت‌های بسیاری براساس این پلتفرم هدست واقعیت مجازی قدرتمندی معرفی کرده و به‌زودی روانه بازار کنند. به هر حال برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند تا اطلاعات دقیقی درباره قیمت و دیگر ویژگی‌های پلتفرم منتشر شود.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.