گوشی‌های ویندوزفون 7 و 8.0 از امروز دیگر اعلان‌ها را دریافت نخواهند کرد!

مایکروسافت امروز میخ دیگری در تابوت ویندوزفون 7 و ویندوزفون 8.0 کوبید! گوشی‌های مجهز به این دو سیستم‌عامل دیگر حتی قادر به دریافت اعلان‌ها یا همان نوتیفیکیشن‌ها نخواهند بود.

1

با پایان پشتیبانی ویندوزفون از سوی مایکروسافت گوشی‌های با ویندوزفون 7.5 یا 8.0 از این پس قادر به دریافت اعلان‌ها نخواهند بود و علاوه بر این قابلیت کاشی‌های زنده برای دریافت اطلاعات نیز از کار خواهد افتاد. علاوه بر این کاربران دیگر نمی‌توانند از قابلیت find my phone برای یافتن گوشی خود استفاده کنند. گفتنی است گوشی‌های با این دو نسخه از ویندوزفون در سال‌های 2011 و 2012 به بازار عرضه شده‌اند اما هنوز برخی کاربران از آن‌ها استفاده می‌کنند. به این ترتیب می‌توان گفت ویندوزفون‌های قدیمی عملاً فلج شده‌اند.

با این‌حال گفتنی است پشتیبانی از ویندوز 10 موبایل کماکان ادامه داشته و دریافت اعلان‌ها برای ویندوزفون 8.1 نیز غیرفعال نشده است. با این حال از آن‌جا که مایکروسافت مهرماه اعلام کرد از توسعه ویژگی‌های جدید یا سخت‌افزار برای ویندوز 10 موبایل دست کشیده می‌توان این سیستم‌عامل را مُرده دانست. سهم بازار این سیستم‌عامل از گوشی‌های هوشمند حالا به کمتر از 0.1 درصد رسیده است.

مایکروسافت در این زمینه اعلام کرده است:

ویندوزفون 7.5 و ویندوزفون 8.0 به پایان تاریخ پشتیبانی خود رسیده‌اند و از این رو سرویس‌های این نسخه‌ها از ویندوز به مرور زمان متوقف خواهد شد.

با این حال گوشی‌های اندرویدی قدیمی مجهز به اندروید 2.2 یا 2.3 که هنوز فعال هستند در این زمینه مشکلی ندارند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    هر چه زودتر کلا از رده خارجشون کنه برا ابروی خودش بهتره