تماشا کنید: فناوری ProPilot Park نیسان برای پارک خودکار کفش راحتی ژاپنی‌ها!

شرکت نیسان به‌تازگی با همکاری هتلی در ژاپن از نسخه ابتدایی سیستم ProPilot Park خود استفاده کرده که امکان مرتب شدن و پارک خودکار کفش‌ها را به ارمغان می‌آورد.

0

گجت‌های پوشیدنی روزبه‌روز هوشمندتر می‌شوند؛ نمونه بارز این موضوع را می‌توان در کفش‌های ارائه شده در هتلی در ژاپن مشاهده کرد که با فشار یک دکمه می‌توانند در جایگاه اولیه خود قرار گیرند؛ این ویژگی به‌واسطه فناوری ProPilot Park نیسان پدیدار شده است.

این هتل در شهر هاکن ژاپن با ترکیب معماری سنتی ژاپن و تکنولوژی‌های فوق هوشمند طراحی شده است. این شهر در 75 کیلومتری جنوب غربی توکیو واقع شده و سالانه میزبان طیف وسیعی از مسافران و گردش گران است. فناوری رانندگی بدون سرنشین نیسان باعث حرکت و جفت شدن وسایل مختلف این هتل در زمان عدم استفاده شده است. البته توجه داشته باشید که شرکت نیسان از این فناوری در خودروهای خودران و گران قیمت خود استفاده می‌کند.

هر جفت از کفش‌های مورد بحث ارائه شده در هتل ژاپنی، دارای یک جفت چرخ ریز، آرمیچر و سنسورهای سازگاری با فناوری ProPilot Park هستند و از طریق آن می‌توانند در لابی هتل به‌راحتی در کنار یکدیگر حرکت کرده و در جایگاه از پیش تعیین شده قرار گیرند. جفت کردن خودکار دمپایی به مهمانان این اجازه را می‌دهد تا با خیالی آسوده در هتل بمانند بدون نگرانی بابت جفت شدن کفش‌ها و یا گم شدن آن‌ها.  به دلیل جلوگیری از آشفتگی و بی‌نظمی، مدیران این هتل از فناوری پارک خودکار در این دمپایی‌ها استفاده کرده‌اند.

تا پیش‌ازاین نیز اخباری در رابطه با حرکت و مرتب شدن خودکار لوازم اداری ازجمله صندلی‌های میز کنفرانس منتشر شده بود، بااین‌حال این اولین باری است که چنین قابلیتی در لوازم روزمره مانند کفش‌های تعبیه می‌شود. شرکت نیسان معتقد است که آمیختن فناوری‌های نسل جدید با سنت‌ها می‌تواند باعث راحت‌تر شدن کار خدمتکاران این هتل و از طرفی سرگرم شدن مسافران شود.

البته شرکت نیسان هدف دیگری را هم از انجام این حرکت نمادین دنبال می‌کند و آن‌هم شناختن بیشتر فناوری ProPilot Park در خودروهای نیمه الکتریکی سری Leaf این شرکت هست که در نیمه سال جاری میلادی عرضه خواهند شد. نیسان لیفت را می‌توان اولین خودرو شرکت ژاپنی دانست که به لطف فناوری ProPilot Park، قابلیت رانندگی خودکار و امن را به دست آورده است. البته این فناوری در وهله اول با استفاده از سیستم کنترل کروز انطباقی به حرکت خودرو در یک مسیر مستقیم و رعایت فاصله مجاز با خودروهای دیگر کمک می‌کند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.