فوجی‌فیلم دوربین X-H1 را با تمرکز روی فیلم‌برداری معرفی کرد

فوجی‌فیلم به‌تازگی دوربین جدید X-H1 را معرفی کرده است. این دوربین که برای اولین بار در دوربین‌های فوجی فیلم‌برداری را هدف قرار داده به لرزش‌گیر اپتیکال درون بدنه مجهز شده است.

0

فوجی‌فیلم X-H1 را می‌توان بسیار مشابه X-T2 دانست. این دوربین بدون آینه از سنسور ۲۴ مگاپیکسلی APSC از نوع X-Trans III استفاده می‌کند اما برخی المان‌های طراحی را از دوربین مدیوم فرمت GFX 50S به ارث برده است.

شاید مهم‌ترین قابلیت این دوربین برای فیلم‌برداران لرزش‌گیر اپتیکال ۵ محوره درون بدنه (IBIS) باشد که به کاربر امکان می‌دهد در استفاده از هر لنزی تصاویر پایداری را ثبت کند؛ خصوصاً این‌که بهترین لنزهای فوجی‌فیلم فاقد لرزش‌گیر داخلی هستند و از دیافراگم سریع برای عملکرد خوب در نور کم استفاده می‌کنند.

فوجی‌فیلم X-H1

درحالی‌که فیلم‌برداری در اکثر دوربین‌های پیشین فوجی در اولویت نبوده این‌بار X-H1 برعکس عمل کرده و حالا از وضوح DCI 4K 2049×2160 و گستره رنگی Rec.2020 با بیت‌ریت 200Mbps و همچنین فیلم‌برداری آهسته 1080p با نرخ 120fps پشتیبانی می‌کند. میکروفون داخلی نیز ارتقا یافته و امکان اتصال میکروفون خارجی نیز وجود دارد. همچنین یک حالت شبیه‌سازی فیلم جدید به نام Eterna اضافه شده که رنگ‌های با اشباع کمتر ایجاد می‌کند تا بتوانید بعدا بهتر آن‌ها را ویرایش کنید. با این‌که X-H1 روی کاغذ در برخی موارد ضعیف‌تر از رقیب خود پاناسونیک GH5 است اما رقابت این دو باید جذاب باشد.

البته این دوربین بی‌شک برای ثبت تصاویر ثابت نیز عالی عمل می‌کند و همچنین بهینه‌سازی‌هایی برای استفاده بهتر توسط حرفه‌ای‌ها نیز وجود دارد. بدنه X-H1 شباهت زیادی به مدل X-T2 دارد اما صفحه‌نمایش سیاه‌وسفید بالایی را از GFX 50S به ارث برده است. دکمه‌ها حالا بزرگ‌تر شده‌اند و صفحه‌نمایش لمسی را نیز می‌توانید در سه جهت بچرخانید.

فوجی‌فیلم همچنین با تمرکز روی ویدئو دو لنز X-mount‌سینمایی نیز معرفی کرده است. Fujinon MKX با فاصله کانونی ۱۸-۵۵ و دیافراگم f/2.9 و همچنین MKX 50-135mm با همان f/2.9. جالب است بدانید فوجی‌فیلم همین لنزها را چندی پیش از نوع E-mount برای دوربین‌های سونی نیز عرضه کرده بود که شامل حلقه‌هایی برای تنظیم فوکوس و انجام زوم بدون تغییر فوکوس می‌شود. این لنز‌ها قرار است از بهار یا تابستان با قیمت‌های ۴۰۰۰ و ۴۳۰۰ دلار به بازار عرضه شوند.

Fujinon MKX

اما خود دوربین Fujifilm X-H1 قرار است با قیمت ۱۹۰۰ دلار یعنی ۳۰۰ دلار گران‌تر از X-T2 برای کیت بدنه تنها به بازار عرضه شود. با توجه به بهینه‌سازی‌های فراوان در بخش ویدئو به نظر می‌رسد این ۳۰۰ دلار رقمی منطقی باشد. زمان عرضه X-H1 نیز اسفندماه اعلام شده است.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.