گوگل در حال آزمایش افزودن پشتیبانی از قابلیت AMP به ایمیل شماست!

قابلیت AMP تعامل بیشتری با ایمیل‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و گوگل در حال آزمایش افزودن پشتیبانی از قابلیت AMP در ایمیل کاربران است.

0

قابلیت AMP در جیمیل به صورت پیش‌نمایش برای توسعه‌دهندگان معرفی شد، این ویژگی به توسعه‌‌دهندگان اجازه می‌دهد تا ایمیل‌های پویاتری را تولید و ارسال کنند.

گوگل برنامه دارد تا از این طریق توسعه‌دهندگان بتوانند ویجت‌هایی را در ایمیل‌ها تعبیه کنند که به صورت دائم در اینباکس کاربران آپدیت شود. از طرف دیگر این ویجت‌ها از داخل اینباکس کاملاً قابل تعامل هستند و نیازی به ترک محیط اینباکس وجود ندارد.

ویژگی AMP صفحه‌های وب‌سایت که در حال حاضر در اختیار کاربران است به استانداردی برای بارگذاری سریع‌تر این صفحه‌ها نسبت به صفحه‌های معمولی موبایل تبدیل شده است. قابلیت AMP به صورت متن‌باز از جانب گوگل منتشر می‌شود و در نتیجه توسعه‌‌دهندگان به راحتی می‌توانند امکانات مختلفی را با توجه به نیازی که دارند به خدمت بگیرند.

در حال حاضر شرکت‌های بزرگی مانند پین‌ترست، بوکینگ دا‌ت‌کام و Doodle از ویژگی AMP در ایمیل‌ها بهره گرفته‌اند. مرور و تعامل با محتوایی که ایمیل‌ شده است در جیمیل و پرکردن فرم‌ها بدون ترک محیط ایمیل را می‌توان از مواردی دانست که قابلیت AMP در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالبی که قابلیت AMP در اختیار کاربران قرار می‌دهد ارسال تنظیم قرارهای ملاقات است، به این ترتیب می‌توان برای فردی که دسترسی به تقویم وی ممکن نیست یک ایمیل با قابلیت AMP ارسال کرد و فردی که ایمیل را دریافت کرده به صورت تعاملی می‌تواند بدون ترک محیط ایمیل، قرار ملاقات را تایید یا لغو کند.

گوگل در نهایت اعلام کرد که قرار است ویژگی AMP در جیمیل را تا اواخر سال آینده اعمال کند. در حال حاضر نسخه پیش‌نمایش مخصوص توسعه‌دهندگان قابلیت AMP نیز قابل بررسی و آزمایش است.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.