پردازنده‌های دسکتاپ جدید رایزن AMD با گرافیک داخلی Radeon Vega معرفی شدند

شرکت AMD به‌تازگی دو پردازنده دسکتاپی جدید از سری رایزن را معرفی کرده که با ترکیب CPU و GPU در یک چیپ واحد از گرافیک Radeon Vega بهره می‌برند.

0

شرکت AMD دو پردازنده جدید از این سری را معرفی کرده که با پسوند G شناخته می‌شوند: Ryzen 5 2400G و Ryzen 3 2200G. هر دوی این تراشه‌ها چهار هسته‌ای هستند درحالی‌که رایزن ۵ دارای ۸ رشته پردازشی و رایزن ۳ دارای ۴ رشته پردازشی است. پردازنده گرافیکی برای مدل رایزن ۵ وگا ۱۱ و برای رایزن ۳ وگا ۸ خواهد بود.

این دو پردازنده قیمتی معادل ۱۶۹ و ۹۹ دلاری خواهند داشت به این ترتیب اگر کارهای گرافیکی شما سبک باشد نیازی به خرید کارت گرافیک مجزا نداشته و پردازنده گرافیکی وگا سرعت و قدرت بسیار بیشتری نسبت به گرافیک داخلی Intel HD پردازنده‌های سری Core دارد. به گفته AMD پردازنده رایزن ۵ جدید قدرتی معادل پردازنده Core i5-8400 به همراه کارت گرافیک مجزای NVIDIA GT 1030 را با صد دلار قیمت پایین‌تر فراهم می‌کند.

اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش AMD با همکاری اینتل گرافیک‌های داخلی وگا را به پردازنده‌های نسل هشتمی Core i5 و Core i7 اینتل آورد که برای لپ‌تاپ‌ها و اولترابوک‌های پرچم‌دار طراحی شده بود. در مقابل سری رایزن‌های جدید برای کامپیوترهای شخصی با بودجه کم در نظر گرفته شده است.

همچنین گفتنی است گرافیک داخلی وگا تنها در مدل‌های ارزان و میان‌رده رایزن ۳ و رایزن ۵ به چشم می‌خورد درحالی‌که در سری رایزن ۷ یا Threadripper خبری از آن‌ها نیست. چرا که کاربران با بودجه بالاتر معمولاً استفاده از یک کارت گرافیک قوی مجزا را ترجیح می‌دهند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.