ناسا رسما تسلا رودستر ایلان ماسک را به عنوان یک جرم آسمانی ثبت کرد

سازمان ناسا به تازگی اعلام کرده که خودروی رودستر تسلا ایوان ماسک که به تازگی به فضا پرتاب شده بود را در زمره اجرام آسمایی دسته بندی کرده است.

0

اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش یک دستگاه تسلا رودستر متعلق به ایوان ماسک، رئیس کمپانی تسلا و اسپیس ایکس، با قوی‌ترین موشک غیرنظامی جهان یعنی  Falcon Heavy به فضا پرتاب شد. هرچند این اقدام ایوان ماسک را حرکتی نمادین و تبلیغاتی عنوان کردند، بااین‌حال سازمان ناسا به تازگی اعلام کرده که تسلا رودستر موجود در فضا را اکنون یک جرم آسمانی تلقی می‌کند.

این خودرو در حال حاضر به‌طور رسمی در کنار ستاره‌ها و اجرام آسمانی در پایگاه داده ناسا فهرست شده است و در پایگاه اینترنتی این آژانس فضایی قابل رؤیت است. این سیستم ناسا تمام دستگاه‌ها و اجرام تایید شده مانند ماهواره‌ها و حتی مریخ را دنبال می‌کند. همان‌طور که در تصویر فوق نیز مشخص است، تسلا رودستر ایلان ماسک همراه با سرنشینی از جنس پلاستیک در فضا سرگردان هست.

تسلا رودستر ایلان ماسک

بر اساس سند منتشر شده در وب‌سایت رسمی ناسا، اکنون می‌دانیم که تسلا رودستر ایلان ماسک همچنین درون خود یک ماشین اسباب بازی Hot Wheels، یک عروسک mini-Starman و یک درایو ذخیره‌سازی حاوی رمان Foundation آیزاک آسیموف قرار دارد. این خودرو در حال حاضر در مداری است که طول آن بین 99 صدم و 1.7 واحد نجومی است. یک واحد نجومی تقریباً فاصله بین زمین و خورشید است. به‌طور متوسط، مریخ 1.5 واحد نجومی از خورشید فاصله دارد.

در گوشه‌ای از این سند به آینده نامعلوم این جرم آسمانی اشاره شده که ممکن است به دلیل اشعه‌های خورشیدی قبل از پیش‌بینی‌های انجام شده به سوی نابودی گام بردارد؛ کما آنکه احتمال برخورد آن با سایر اجرام سرگردان در فضا هم دور از ذهن نیست.

منبع gizmodo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.