پلیر VLC 3.0 با پشتیبانی از کروم کست و تصاویر 8K و HDR عرضه شد

شاهد انتشار VLC نسخه 3.0 هستیم، این نسخه امکاناتی زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که پشتیبانی از کروم‌کست و تصاویر 8K و HRD را می‌توان در بین ویژگی‌های اصلی پلیر VLC 3.0 آپدیت جدید VLC دانست.

0

بنیاد VideoLAN که توسعه‌ پلیر محبوب و پرکاربر VLC را بر عهده دارد امروز پلیر VLC 3.0 نسخه جدید پلیر محبوب VLC را برای ویندوز، مک، اندروید، آی‌او‌اس، لینوکس، اپل‌تی‌وی، اندروید تی‌وی و کروم‌ او.اس منتشر کرد.

در این آپدیت جدید شاهد اضافه شدن امکانات زیاد و همچنین برطرف کردن باگ‌های قدیمی این برنامه اجرا کننده مدیا هستیم. گفته می‌شود که چیزی حدود ۱۵۰۰ باگ‌ در این آپدیت برطرف شده است.

آخرین آپدیت بزرگ VLC حدود 3 سال پیش منتشر شده بود، پلیر VLC 3.0 از ویندوزهای قدیمی تا ویندوز ایکس‌پی پشتیبانی می‌کند و تمامی گوشی‌های اندرویدی که نسخه اندروید آن‌ها بالاتر از 2.3 است می‌توانند این نسخه جدید را نصب کنند. پلیر VLC 3.0 گوشی‌های آیفون دارای iOS بالاتر از 7 را نیز جواب می‌دهد.

پشتیبانی از کدک‌های H.264 و H.265 با کیفیت 4K و 8K را می‌توان از ویژگی‌های مهم این آپدیت جدید دانست، از طرف دیگر نسخه جدید VLC برای پخش در این فرمت‌ها به منابع کمی از پردازنده نیاز دارد.

پشتیبانی از کروم‌کست، رابط‌کاربری بهینه‌شده برای تعامل با ویندوز 10، پشتیبانی از دیسک‌های بلوری که منوی جاوا دارند و بهینه‌سازی مصرف باتری در نسخه iOS را می‌توان از دیگر ویژگی‌های پلیر VLC 3.0 دانست.

از طرف دیگر تا سال آینده قرار است نسخه مخصوص واقعیت مجازی VLC نیز منتشر شود، پلیر VLC 3.0 در بازه‌زمانی طولانی مدتی از جانب VideoLAN پشتیبانی خواهد شد اما نسخه 4.0 این پلیر دیگر از ویندوزی‌های قدیمی ویستا و ایکس‌پی و سایر نسخه‌های قدیمی سیستم‌عامل‌ها مانند اندروید 2، 3 و MacOS 10.8 پشتیبانی نخواهد کرد.

برای دانلود مدیا پلیر VLC 3.0 می‌توانید به دانلود مدیا پلیر VLC 3.0 مراجعه کنید.

منبع venturebeat
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.