اینتل چراغ المپیک زمستانی 2018 را با 1218 پهپاد سبک روشن کرد!

مراسم افتتاحیه المپیک بدون چراغانی و آتش‌بازی‌های پرزرق و برق لطفی ندارد، به همین دلیل اینتل در المپیک زمستان 2018 خلاقیت نشان داد و چراغ این المپیک را با 1218 پهپاد سبک روشن کرد.

0

مراسم المپیک زمستانی 2018 در پیونگ‌یانگ در حال برگزاری است و حاشیه‌های زیادی را تاکنون در این مراسم شاهد بوده‌ایم اما جشن‌ افتتاحیه مراسم المپیک همیشه از جذاب‌ترین قسمت‌های هر المپیکی است و المپیک زمستانی 2018 نیز از این قائده مستثنی نبود. به همین دلیل اینتل خلاقیت به خرج داد و 1218 پهپاد سبک را با چراغ‌های روشن به هوا فرستاد تا نماد حلقه‌های المپیک را در آسمان به تصویر بکشند.

لازم به ذکر است که این 1218 پهپاد به صورت زنده در مراسم المپیک برنامه اجرا نکردند و پرواز این پهپادها از قبل فیلم‌برداری شده بود و در حین اجرای مراسم پخش شد، البته باز هم 300 پهپاد را به صورت زنده در این مراسم شاهد بودیم. اینتل وعده داده است که هر شب 300 پهپاد در حین مراسم اهدای مدال‌ها به صورت زنده برنامه اجرا کنند.

به لحاظ فنی اجرای چنین مراسمی در نوع خود از دید نرم‌افزاری و سخت‌افزاری جالب به‌نظر می‌رسد، گفته می‌شود که پرواز این پهپادها از طریق یک کامپیوتر مرکزی انجام شده است. ازطرف دیگر ظاهرا اینتل این پهپادها را برای پرواز در هوای سرد زمستان بهینه‌ کرده و قبل از انجام این نمایش در المپیک زمستانی 2018، پهپادهای مذکور به صورت آزمایشی در هوای سرد فنلاند آزمایش شده‌اند.

در مجموع اینتل توانست با به پرواز درآوردن 1218 پهپاد در المپیک زمستانی 2018 رکورد جدیدی در کتاب گینس را برای بزرگترین نمایش هوایی با استفاده از پهپادها به نام خود ثبت کند. در پایان به این نکته نیز اشاره کنیم که اینتل پیش از این در سال 2016 در آلمان توانسته بود 500 پهپاد را به صورت همزمان در هوا به پرواز در بیاورد.

 

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.