ماژول جدید دوربین دوگانه سامسونگ حالت پرتره را به گوشی‌های ارزان‌تر می‌آورد

پس‌ازآنکه شاهد جدال بر سر شیوه و کیفیت ثبت تصاویر با حالت پرتره در پرچم‌داران سال 2017 بودیم، به نظر می‌رسد سامسونگ خواهان افزودن این قابلیت به گوشی‌های میان رده برند خود نیز می‌باشد.

0

دوربین‌های موبایلی روزبه‌روز در حال پیشرفت هستند و این روزها بسیاری از افراد توسط یک گوشی هوشمند نه چندان گران قیمت نیز می‌توانند تصاویر بسیار باکیفیتی را از مهم‌ترین لحظات زندگی خود ثبت کنند. یکی از حالت‌هایی که به خصوص در چند وقت اخیر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته، پرتره یا افکت بوکه است که درواقع در نواحی خارج از فوکوس تصویر، حالتی مات ایجاد می‌شود. این ویژگی در بسیاری از گوشی‌های بالا رده بالا و صدالبته مدل‌هایی با دو دوربین اصلی مشاهده می‌شود، با این حال ماژول جدید دوربین دوگانه سامسونگ حالت پرتره را به میان رده‌ها می‌آورد.

شرکت سامسونگ به تازگی امکان ثبت تصاویر پرتره در شرایط کم نور را به برنامه پیش‌فرض دوربین گوشی‌های بالا رده خود اضافه کرده است. همچنین این شرکت بر روی ماژول دوربین دوگانه جدیدی کار می‌کند که قادر به ثبت تصاویر با افکت بوکه هم می‌باشد و در بسیاری از گوشی‌های میان رده و مقرون‌به‌صرفه هم استفاده خواهد شد.

همان‌طور که در جریان هستید و در گوشی‌های سری دوم پیکسل گوگل نیز مشاهده کردیم، تنها پیش نیاز ثبت تصاویر پرتره در گوشی‌های هوشمند صرفاً دوربین دوگانه نیست و می‌توان این حالت را توسط ترفندهای نرم‌افزاری نیز روی تصویر اعمال کرد. حال سامسونگ با توسعه موازی ماژول جدید دوربین دوگانه سری آیزوسل و کار بر روی نرم‌افزار جدید دوربین، به فناوری جدیدی دست یافته که قابلیت ثبت تصاویر به صورت پرتره را به گوشی‌های میان رده و ارزان قیمت هم می‌دهد.

فناوری ثبت تصاویر به صورت پرتره و ویژگی عکس‌برداری در شرایط نوری کم دو مقوله متفاوت هستند که سامسونگ آن‌ها را در یک مجموعه پیاده سازی کرده است. ماژول جدید دوربین دوگانه سامسونگ از دوربین‌های 13 و 5 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر پرتره استفاده کرده و برای ثبت تصاویر در نور کم از دو سنسور 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.