سامسونگ حالا تراشه‌هایی مختص ماینینگ ارزهای دیجیتال می‌سازد

یک انفجار در صنعت ماینینگ ارزهای دیجیتالی آغاز شد و هرروز در حال گسترده‌تر شدن هست تا جایی که بسیاری از غول‌های فناوری به سمت ساخت سخت‌افزارهایی برای کسب درآمد از طریق این روش گام‌هایی برداشته‌اند. به‌عنوان مثال به تازگی برخی منابع خبری مدعی شده که سامسونگ مشغول توسعه تراشه‌های جدیدی است که ماینرها را هدف گرفته است.

0

طی سال‌های اخیر، ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک‌چین، توجه بسیاری را به‌سوی خود جلب کرده‌اند. با توجه به سود بالا حاصل از سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال، طی مدت اخیر، سرمایه‌گذاران بسیاری نسبت به تزریق سرمایه‌ خود به این بازار ترغیب شده‌اند. البته با افزایش آگاهی عموم کاربران از این فناوری و شیوه کسب درآمد از آن، شاهد هستیم که حتی برخی سیستم‌های خانگی نیز به ابزاری برای درآمدزایی از طریق ماینینگ تبدیل شده‌اند.

البته بدیهی است که اصلی‌ترین پیش نیاز تبدیل شدن به یک ماینر و کسب درآمد از طریق کش کردن ارزهای دیجیتال، بهره‌مندی از سخت‌افزار مورد نیاز و جان سخت است. در سال‌های اخیر برخی از شرکت‌های سازنده تراشه‌های گرافیکی از قبیل AMD و انویدیا به سمت ساخت تراشه‌هایی حرکت کرده‌اند که در برابر ساعت‌ها کار متداول مقاوم هستند. البته به نظر می‌رسد این صنعت به قدری جذاب و سودآور است که بزرگ‌ترین تراشه ساز موبایلی جهان یعنی سامسونگ هم مشغول ساخت تراشه‌ای مختص ماینینگ ارزهای دیجیتال است.

بر اساس گزارش TechCrunch، شرکت کره‌ای تائید کرده که در حال ساخت سخت‌افزاری سازگار با کسب و کار ماینینگ ارزهای دیجیتالی از جمله بیت کوین و Ethereum است. از آنجا که پردازنده‌های عادی برای کسب‌وکار ماینینگ مناسب نیستند، احتمالاً سامسونگ مشغول توسعه تراشه‌ای بر اساس فناوری ASIC است.

ASIC که به مدارهای خاص مجتمع معروف هستند؛ همان چیپ یا هسته اصلی از جنس سیلیکون قطعات الکترونیکی می‌باشد. وجه تمایز این پردازنده نسبت به مدل‌های مشابه رایج، استفاده بیشتر از قدرت کارت گرافیک ساخت شده بر اساس فناوری ASIC است. به‌نوعی سخت‌افزارهای ASIC بیت کوین متخصص استخراج بیت کوین و هسته‌ اصلی دستگاه‌های استخراج بیت کوین هستند.

در ماه‌های اخیر شاهد افت‌وخیز ارزش ارزهای دیجیتالی بوده‌ایم و از آنجا که اکنون طیف وسیعی از کاربران عادی با این فناوری و به خصوص بیت کوین آشنایی دارند، روزبه‌روز به تعداد ماینرها افزوده می‌شود. از طرفی با حل و کشف معادلات ارزهای دیجیتالی، شاهد آن هستیم که رسیدن به راه حل این معادلات به مدت زمان بیشتری نیاز دارد و این یعنی آنکه مدت زمان فعال بودن سخت‌افزارها رو به افزونی است.

برخی منابع، خبری مبنی بر همکاری سامسونگ با شرکت TSMC را رسانه‌ای کرده‌اند؛ البته این غول تایوانی تا پیش‌ازاین نیز پردازنده‌های اختصاصی برای چند شرکت که به‌طور تخصصی بر روی ماینینگ ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند ساخته است. TSMC مدعیست که این بازار سود عملیاتی سه ماه اخیر شرکت تایوانی را 50 میلیون دلار افزایش داده است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.