کاز هیرای مدیرعامل سونی از سمت خود کناره‌گیری کرد

کاز هیرای حدود شش سال سکان سونی را در دست داشت تا اینکه باخبر شدیم او به عنوان مدیرعامل سونی، از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

0

کاز هیرای پس از اینکه شش سال سکان سونی را در دست داشت رسما اعلام کرد که از فروردین ماه سال آینده کنیچیرو یوشیدا، مدیر ارشد واحد مالی سونی، قرار است هدایت این شرکت محبوب ژاپنی را در اختیار بگیرد.

هیرای در طول مدت حضور خود در سونی به عنوان مدیر عامل، این شرکت را به سمت تولیدات سنسورهای تصویری، بازی‌های ویدئویی و سرگرمی پیش‌ ببرد، از طرف دیگر برند محصولاتی که فروش خوبی نداشت مانند برند وایو به فروش گذاشته شد.

در این بین سونی واحد تولید قطعات توشیبا را نیز خریداری کرده است و با توجه به کناره‌گیری هیرای از سمت مدیرعامل در این شرکت می‌توان گفت که سونی سعی دارد تمرکز بیشتری بر روی تولید سنسورهای دوربین باکیفیت برای گوشی‌های هوشمند آینده داشته باشد.

وب‌سایت معتبر ورایتی دلیل کناره گیری کاز هیرای را خستگی و فشار ناشی از سفرهای تجاری هیرای به عنوان مدیرعامل سونی دانسته است. گفته می‌شود که این مدیر ارشد برنامه دارد تا وقت بیشتری را در کنار خانواده خود که در کالیفرنیا سکونت دارند بگذراند.

البته احتمال حضور بیشتر هیرای در واحد سرگرمی‌های سونی نیز به هیچ وجه دور از ذهن نیست. هیرای قبل از آنکه سکان مدیریت سونی را در دست بگیرد در واحد سرگرمی‌های سونی مشغول به کار بود و در آن زمان این مدیر ارشد نقش مهمی در پاگرفتن و عرضه کنسول‌های پلی‌استیشن 2 و پلی‌استیشن 3 داشت.

موفقیت هیرای در نهایت وی را به سمت مدیرعاملی شرکت SCE سوق داد تا اینکه در نهایت شش سال پیش هیرای رسما مدیر عامل سونی شد.

کنیچیرو یوشیدا، اعلام کرده است که وی قصد ادامه راه کاز هیرای را دارد و به دنبال برنامه‌هایی برای سودآوری بلند مدت سونی خواهد بود.

منبع androidcentral
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.