فوجی فیلم شرکت زیراکس را با قیمت 6.1 میلیارد دلار خریداری کرد

شرکت باسابقه و آمریکایی زیراکس با چیزی بیشتر از یک قرن قدمت از این پس در زیر بیرق فوجی‌فیلم قرار خواهد گرفت چرا که باخبر شدیم فوجی‌فیلم شرکت زیراکس را با قیمت گزاف 6.1 میلیارد دلار خریداری کرده است.

0

شرکت آمریکایی زیراکس بیشتر از یک قرن قدمت دارد، شرکت فوجی‌فیلم نیز از آن شرکت‌های قدیمی و خوش‌آوازه دنیاست و این دو شرکت‌ تاکنون همکاری‌های زیادی با یکدیگر داشته‌اند اما از حالا به بعد زیراکس در اختیار فوجی‌فیلم قرار گرفته است. خرید زیراکس توسط فوجی‌فیلم به مبلغ 6.1 میلیارد دلار انجام گرفته است.

شرکت‌های زیراکس و فوجی‌فیلم چیزی حدود نیم قرن با عنوان فوجی‌زیراکس فعالیت‌های تجاری انجام داده‌‌اند و ادغام شدن این دو شرکت‌ بزرگ از درآمد 18 میلیارد دلاری این دو شرکت حکایت دارد.

گفته‌ می‌شود که مقر این دو شرکت همچنان در توکیو و ایالت کنتیکت آمریکا باقی خواهد ماند. پس از انتشار خبر تصاحب زیراکس توسط فوجی‌فیلم، در این زمینه جف جاکوبسون، یکی از مدیران ارشد زیراکس، طی صحبتی با رسانه‌‌ها مدعی شد که ادغام زیراکس در فوجی‌فیلم باعث تقویت رشد هر دو شرکت و ایجاد موقعیت‌های تجاری بهتری خواهد شد. از طرف دیگر چنین تصمیمی افزایش سهامِ سهامداران زیراکس را نیز به دنبال خواهد داشت.

قرار است شرکت فوجی‌زیراکس در ابعاد جهانی حضوری پرقدرت داشته باشد تا بتواند سریع‌تر به نیازهای روز دنیای فناوری پاسخ دهد. کاربران زیادی در نقاط مختلف دنیا و حتی ایران، شرکت‌ زیراکس را با دستگاه‌های فتوکپی این شرکت می‌شناسند اما جالب است بدانید زیراکس در دهه 70 میلادی پرتکل‌های زیادی را برای شبکه‌های کامپیوتری، ماوس و پرینترهای لیزری ابداع کرد.

در پایان به این نکته نیز باید اشاره کنیم که قرار است 2.5 میلیارد دلار از مبلغ کل قرارداد خرید زیراکس توسط فوجی‌فیلم به سهام‌داران زیراکس بازگردانده شود. حدود ۱۰ هزار شغل نیز در پی این قرارداد از بین خواهد رفت.

 

منبع arstechnica
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.