گاز گرفتن باتری گوشی توسط این مرد چینی باعث انفجار شد!

بعید به نظر می‌رسد کسی پیدا شود که باتری گوشی را گاز بگیرد اما باخبر شدیم یک مرد چینی با گاز گرفتن باتری باعث انفجار آن شده است.

0

در گذشته غربی‌ها رسم داشتند برای تشخیص تقلبی نبودن سکه‌های طلا، سکه را گاز بگیرند، این رسم اکنون نیز گاهی اوقات به عنوان شوخی رواج دارد اما تاکنون ندیده بودیم کسی باتری گوشی را از طریق گاز گرفتن آزمایش کند.

در همین راستا خبر رسیده است که مردی چینی در یک فروشگاه لوازم الکترونیک در حین خرید باتری گوشی، آن را گاز گرفته و باتری در نزدیک دهان این مرد بخت‌برگشته منفجر شده و این فرایند توسط دوربین مدار بسته فروشگاه ضبط شده است.

ویدئوی انفجار باتری در دهان این مرد چینی در شبکه اجتماعی Miaopai که مختص چینی‌هاست تاکنون چیزی حدود ۴.۶۹ میلیون بار مشاهده شده است. بر اساس گزارشی که شبکه خبری تایوان نیوز منتشر کرده، این مرد چینی برای تعویض باتری قدیمی گوشی آیفون خود به این فروشگاه مراجعه کرده و به جهت آزمایش کیفیت و اصل بودن باتری، آن را گاز گرفته که باتری با فاصله‌ای بسیار کم از دهان وی منفجر شده است.

خوشبختانه با توجه به اینکه باتری فاصله کمی با دهان این مرد چینی و اطرافیان وی داشته، باز هم انفجار باتری به کسی صدمه‌ای وارد نکرده است.

به این نکته باید اشاره کنیم که باتری‌های تقلبی لیتیوم آیون ممکن است منفجر شده یا زیاده‌ از حد گرم شوند اما گاز گرفتن باتری برای اطمینان خاطر حاصل کردن از اصل بودن آن به هیچ‌وجه راه کار معقولی نیست.

 

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.