ویوو X20 Plus UD اولین گوشی با حسگر اثر انگشت درون صفحه‌نمایش را معرفی کرد

سال‌ها می‌شود که شایعاتی حول کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ و اپل در خصوص پیاده‌سازی یک حسگر اثرانگشت در صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمندشان پخش می‌شود و حالا کسی بالاخره این کار را انجام داده است.

0

Vivo یک برند گوشی هوشمند چینی که صاحب آن کمپانی والد Oppo و OnePlus است، گوشی X20 Plus UD را معرفی کرد؛ این دستگاه اولین گوشی هوشمندی است که همراه با این تکنولوژی عرضه می‌شود. این گوشی که البته در نمایشگاه CES 2018 به معرض نمایش گذاشته شده بود حالا رسماً معرفی شده است.

X20 Plus UD نتیجه همکاری دو شرکت Vivo و Synaptics تولیدکننده حسگرها که در آمریکا شکل گرفت است. در ماه گذشته نسخه پیش از عرضه این گوشی به نمایش گذاشته شد و توانست نظر مثبت عموم را به خود جلب کند.

با تکامل طراحی گوشی‌های هوشمند و حرکت آن‌ها به سمت صفحه‌نمایش‌های بزرگ و کم حاشیه که بخش اعظم جلویی گوشی را اشغال می‌کند، تقاضا برای حسگرهای اثرانگشت که پشت صفحه‌نمایش قرارگرفته باشد رو به رشد بوده است. برخی از کمپانی‌ها نظیر سامسونگ و گوگل، با قرار دادن حسگر پشت دستگاه تا حدودی به این ایده نزدیک شده‌اند؛ اما چنین کاری می‌تواند راحتی کار با دستگاه را کاهش دهد. درعین‌حال، اپل سیستم Face ID خود را برای آیفون X مهندسی کرد که به‌این‌ترتیب می‌توانست احراز هویت به کمک اثرانگشت را اصولاً حذف کند.

Vivo X20 Plus UD

X20 Plus UD جدای از حسگر اثرانگشتش دستگاه نسبتاً ساده‌ای است، در حقیقت X20 Plus معمولی سال گذشته عرضه شد و حسگر اثرانگشت آن در پشت دستگاه قرار داشت. این گوشی دارای صفحه‌نمایش OLED 6.43 اینچی با رزولوشن 2160 در 1080 پیکسل و نسبت صفحه‌نمایش 18:9 است که در بالا و پایین آن حاشیه‌های اندک قرارگرفته‌اند. دوربین‌های 12 مگاپیکسلی دارد و درون آن از تراشه اسنپ‌دراگون 660 و باتری 3905 میلی‌آمپری استفاده‌شده است.

در حال حاضر X20 Plus UD تنها در چین عرضه می‌شود و از امروز پیش سفارش‌های آن را می‌پذیرند. هنوز قیمت این دستگاه مشخص نشده است.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.