اپل شاید آیفون 10 را سال آینده بازنشسته کند

Ming-Chi Kuo، تحلیل‌گر ارشد بنیاد KGI Securities که به خاطر پیش‌بینی‌های دقیقش در مورد اپل شهرتی جهانی دارد، به تازگی ادعا کرده که تولید آیفون 10 به مرور زمان تا تابستان سال آینده میلادی متوقف خواهد شد.

0

بر کسی پوشیده نیست که آیفون 10 زیباترین، قدرتمند‌ترین و منحصربه‌فردترین گوشی برند اپل محسوب می‌شود، بااین‌حال به نظر می‌رسد این محصول به قدری جذاب نیست که بتواند پیش‌بینی‌های قبلی مبنی بر فروش بسیار موفق را برآورده کند. همین امر سبب گردیده تا ساکنین کوپرتینو تا تابستان سال آینده و پیش از معرفی سری 2018 آیفون، این مدل را باز نشسته کنند؛ این ادعای Ming-Chi Kuo، تحلیل‌گر ارشد بنیاد KGI Securities است که توقف تولید آیفون 10 در برنامه سال آینده اپل گنجانده شده است.

وی همچنین مدعیست که اپل با توقف تولید آیفون 10، می‌تواند به فروش مدل‌های 2018 آیفون کمک کنند. Ming-Chi Kuo همچنین معتقد است که کاهش قیمت آیفون 10 بعد از عرضه سری 2018 آیفون، می‌تواند باعث کاهش ارزش برند مذکور گردد و از طرفی اگر این افت قیمت پیش از معرفی مدل‌های جدید صورت گیرد، بر فروش آیفون 2018 تأثیر سوء خواهد داشت؛ پس بهترین سناریو بازنشسته کردن زودهنگام آیفون 10 است. به این ترتیب احتمالاً آیفون 10 تنها یکسال تولید خواهد شد و اپل قیمت آن را کاهش نخواهد داد.

اپل معمولاً به مدت چند سال به تولید آیفون‌های قدیمی ادامه می‌دهد و تنها از قیمت آن‌ها می‌کاهد؛ البته نه همیشه! به‌عنوان‌مثال در سال 2013 و در زمان معرفی آیفون 5s، به جای این‌که اپل مانند همیشه قیمت آیفون 5 را 100 دلار کاهش دهد از مدل جدیدی تحت عنوان 5c با هزینه ساخت پایین‌تر پرده برداشت که با قیمتی معقول‌تری هم به بازار عرضه گردید تا گستره انتخاب برای علاقه‌مندان به این برند محدود نشود. البته سناریو مذکور ممکن است برای آیفون 10 نیز رخ بدهد و این محصول شاید به مدل ارزان‌قیمت‌تر آیفون 10 ایکس ال و یا هر مدل جدیدی با پنل LED تبدیل شود.

منبع imore
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.