درز تصاویر طرح اولیه ایکس باکس واچ مایکروسافت؛ ساعت هوشمندی که فراموش شد!

شرکت مایکروسافت علی‌رغم در اختیار داشتن بازار سیستم‌عامل‌های پی‌سی، تبلت و لپ‌تاپ، عملکرد قابل قبولی در بازار گوشی‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی از خود به نمایش نگذاشته است. البته این بدان معنا نیست که ردموندی‌ها هیچ‌گاه درصدد ورود به بازار گجت‌‌های پوشیدنی اقداماتی نکرده‌اند. به‌عنوان‌مثال به تازگی تصاویری از طرح اولیه ایکس باکس واچ این شرکت منتشر شده است که البته هیچ‌گاه به تولید انبوه نرسیده است.

0

منبع خبر مدعیست که طرح اولیه ایکس باکس واچ مایکروسافت که به تازگی تصاویری از آن منتشر شده است، مربوط به سال 2013 می‌باشد. به نظر می‌رسد مایکروسافت از رابط کاربری کاشی‌های زنده ویندوز 8 یا 8.1 در این ساعت هوشمند استفاده کرده و در گوشه‌ای از آن سنسور کینکت مشاهده می‌شود.

ایکس باکس واچ

به دلیل ظاهر قدیمی ایکس باکس واچ تقریباً مطمئن هستیم که شرکت سازنده روند توسعه آن را متوقف کرده، با این به نظر می‌رسد که این محصول همانند ساعت‌های هوشمند امروزی قابلیت‌هایی ویژه‌ای ازجمله سنسور تشخیص ضربان قلب و GPS را ارائه کرده و با اپلیکیشن‌های شخص ثالث نیز سازگاری داشته است.

این ساعت قابلیت تعویض بند را داشته و احتمالاً نسخه تکمیل شده مایکروسافت بند می‌باشد که روند تولید این محصول نیز سال گذشته متوقف گردید. اگرچه امروزه مایکروسافت تقریباً سهمی از بازار گجت‌های پوشیدنی ندارد، بااین‌حال بد نیست که بدانید این شرکت در سال 2002 و زمانی که هیچ‌کدام از کمپانی‌های فناوری به فکر تولید ساعت‌های هوشمند نبودند، مدلی با نام SPOT brand را به بازار عرضه کرد.

همچنین این شرکت در همکاری مشترک با نوکیا روند ساخت ساعت هوشمند Moonraker را در پیش گرفت که البته این محصول نیز همانند ایکس باکس واچ، راهی بازار نشد. آن‌طور که به نظر می‌رسد مایکروسافت فعلاً برنامه‌ای برای ارائه گجت‌های پوشیدنی قدرت گرفته از ویندوز 10 ندارد و تمرکز خود را بر توسعه خانواده سرفیس، کنسول ایکس باکس و توسعه دستگاه‌های سازگار با دستیار صوتی کورتانا معطوف کرده است.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.