اولین گوشی سونی بدون جک هدفون به‌زودی از راه می‌رسد

برخلاف اپل، موتورولا، اچ‌تی‌سی و برخی دیگر از سازندگان گوشی‌های هوشمند سونی گوشی‌های خود را همیشه با جک 3.5 میلی‌متری هدفون عرضه کرده است. اما ظاهراً پرچم‌دار بعدی این شرکت فاقد این جک صوتی خواهد بود.

1

سونی، ال‌جی و سامسونگ از معدود شرکت‌هایی هستند که کماکان جک هدفون را درون گوشی‌های خود حفظ کرده‌اند اما شاید سونی به‌زودی از این جمع خارج شود. کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) آمریکا به تازگی یک گوشی ناشناخته (شاید اکسپریا ایکس‌زد پرو ) از سونی را تأیید کرده و جزئیاتی در مورد آن را فاش کرده است. این گوشی که در حال حاضر با شماره PY7-21831A در FCC ثبت شده از درگاه USB Type-C برای صدا و شارژ استفاده می‌کند و به این ترتیب کاربر باید از یک دانگل برای اتصال هدفون با جک 3.5 میلی‌متری استفاده کند.

در میان این جزئیات ابعاد 152.79 در 42.42 میلی‌متری و صفحه‌نمایش 5.7 اینچی نیز به چشم می‌خورد. به این ترتیب می‌توان گفت این گوشی از اکسپریا XZ پریمیوم کوچک‌تر بوده و با این حال صفحه‌نمایش بزرگ‌تری دارد. پس خوشبختانه سونی تصمیم گرفته تا حاشیه‌های ضخیم اطراف صفحه‌نمایش را سرانجام باریک‌تر کند.

سرانجام می‌دانیم که گوشی جدید سونی از فناوری‌های GSM و LTE پشتیبانی کرده اما سرعت دقیق اتصال موبایلی آن مشخص نیست. علاوه بر این طبق شایعات سونی سرانجام حسگر اثر انگشت را به پشت گوشی منتقل خواهد کرد و شاید از پنلی OLED با وضوح 4K و دوربین دوگانه در پرچم‌دارش بهره بگیرد.

گفته می‌شود این گوشی قرار است در اسفندماه و در حاشیه نمایشگاه MWC 2018 بارسلون معرفی شده و بهار آینده به بازار عرضه شود. به این ترتیب به نظر می‌رسد سونی این‌بار پرچم‌دار خود را با امکاناتی بهتر به مصاف گلکسی اس 9 سامسونگ خواهد فرستاد.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    همین سونی از کسایی بود که این قضیه رو مسخره میکرد