هواوی میت 10 در زمینه شبکه و اتصالات چه مزایایی نسبت به رقبا دارد؟

معمولاً در مقایسه گوشی‌های هوشمند بیشتر به طراحی، قدرت پردازشی، دوربین و نرم‌افزار پرداخته شده و کمتر ویژگی‌هایی مثل توانایی‌های مخابراتی و اتصالات مورد بررسی قرار می‌گیرد. اما در این مطلب قصد داریم مزایای شبکه در میت 10 را بررسی کنیم.

0

هواوی میت 10 و میت 10 پرو از بهترین پرچم‌داران دنیای اندروید هستند. از آن‌جا که هواوی یکی از قدیمی‌ترین و متخصص‌ترین شرکت‌ها در حوزه شبکه و ارتباطات موبایلی محسوب می‌شود می‌توان انتظار داشت پرچم‌داران این شرکت در این زمینه بهترین‌ها باشند. در این مطلب چند ویژگی و برتری اصلی میت 10 را نسبت به رقبا بیان خواهیم کرد.

اتصال فوق پرسرعت 4.5G

میت 10 و میت 10 پرو از سریع‌ترین مودم 4.5G جهان به همراه استانداردهای 4×4 MIMO، 256-QAM و Cat. 18 بهره می‌برند. این دو گوشی از معدود گوشی‌های هوشمندی هستند که قابلیت اتصال به شبکه نسل چهارم را در هر دو سیم‌کارت به همراه تماس صوتی VoLTE دارند. به این ترتیب این گوشی‌ها می‌توانند با اتصال به شبکه تلفن همراه تا سرعتی معادل 1.2 گیگابیت بر ثانیه یا 153 مگابایت بر ثانیه دانلود کنند. البته این فناوری هنوز در ایران مهیا نیست اما می‌تواند خیالتان را از بابت آینده راحت کند.

گفتنی است فناوری 4G در گلکسی نوت 8 و آیفون 10 به ترتیب Cat. 16 و Cat. 12 بوده و به این ترتیب حدود 20 تا 50 درصد کندتر از میت 10 پرو خواهند بود.


سیگنال قوی موقعیت‌یابی GPS

حتماً برای شما هم پیش آمده که در هنگام مسیریابی در خیابان وارد یک تونل شده‌اید و با قطع شدن اتصال گوشی با ماهواره‌های موقعیت‌یاب، مسیریابی شما دچار اختلال شده است. میت 10 و میت 10 پرو از سنسورهای بیشتری برای بهبود مسیریابی حتی درون تونل استفاده می‌کنند.

این دو گوشی همچنین وقتی اتصال کاملاً غیرممکن می‌شود با استفاده از ژیروسکوپ، شتاب‌سنج و بارومتر حرکت شما را تحت نظر خواهند گرفت تا به محض اتصال مجدد سیگنال بتوانند به سرعت شما را متصل کنند.

علاوه بر این دقت موقعیت‌یاب میت 10 بسیار بالا بوده و خطای آن کمتر از چهار متر خواهد بود. همان‌طور که می‌بینید با مقایسه با دستگاه بنچمارک Garmin Edge 500 میت 10 پرو بسیار دقیق‌تر از گلکسی نوت 8 عمل خواهد کرد:


اتصال PC Mode تنها با یک کابل

سامسونگ در معرفی گلکسی نوت 8 از قابلیت تبدیل گوشی به یک رایانه شخصی با داک مخصوص DeX گفت اما در میت 10 و میت 10 پرو نیازی به خرید یک داک مجزا و گران‌قیمت نخواهید داشت. کافیست با یک کابل USB-C به HDMI گوشی را به مانیتور متصل کنید تا بتوانید از اپلیکیشن‌های آن به صورت تمام صفحه استفاده کنید.

علاوه بر این می‌توانید هم یک ماوس و کیبورد بی‌سیم به گوشی متصل کرده و هم از صفحه‌نمایش آن به عنوان ترک‌پد و یا صفحه‌کلید مجازی استفاده کنید.


اتصال بی‌سیم aptX HD

با این‌که امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند از کدک بلوتوث aptX برای انتقال صدای باکیفیت بی‌سیم استفاده می‌کنند اما هواوی میت 10 و میت 10 پرو را به aptX HD مجهز کرده است. به این ترتیب میت 10 می‌تواند صدا را از طریق بلوتوث با نرخ 24 بیت و 48 کیلوهرتز انتقال دهد در صورتی که این رقم در رقبایی مثل گلکسی نوت 8 تنها 16 بیتی و 44.1 کیلوهرتزی است.

در نهایت aptX HD توانایی انتقال صوتی با نرخ 576 کیلوبیت بر ثانیه (در مقابل 352 کیلوبیت در ثانیه aptX) را داراست که کیفیتی بالاتر از کیفیت سی‌دی را ممکن می‌کند. البته علاوه بر گوشی، هدفون شما نیز باید aptX HD را پشتیبانی کند و از فایل‌های موسیقی باکیفیت و lossless برای بهترین نتیجه بهره بگیرید.

میت 10 به لطف اندروید اوریو از کدک LDAC نیز پشتیبانی می‌کند. این کدک که توسط سونی توسعه داده شده است صدای 24 بیتی را با نرخ 96 کیلوهرتز نیز منتقل می‌کند.

علاوه بر این برای اطلاع در مورد سایر ویژگی‌های صوتی میت 10 می‌توانید بررسی تخصصی صوتی ما را از این گوشی بخوانید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.