مشخصات اکسپریا XZ پرو سونی فاش شد: صفحه‌نمایش 4K OLED و دوربین دوگانه

سونی در سری پریمیوم پرچم‌داران خود همیشه از صفحه‌نمایش با وضوح 4K استفاده کرده است. اما گفته می‌شود این‌بار نوع پنل نیز بهبود خواهد یافت و سونی از فناوری OLED در پرچم‌دار آینده خود استفاده می‌کند.

0

هرچقدر هم که فناوری LCD پیشرفت کند باز هم جای رنگ‌های شاداب و کنتراست عمیق پنل‌های OLED را نخواهد گرفت. به همین دلیل بود که اپل نیز سرانجام آیفون 10 را با صفحه‌نمایش OLED روانه بازار کرد. گوشی‌های اکسپریای سونی با وجود تجهیز به فناوری‌هایی مثل Bravia و Triluminos باز هم در زمینه کنتراست و رنگ‌ها را رقبای OLED عقب‌تر بودند. اما حالا خبر رسیده که اکسپریا XZ پرو سونی به پنل OLED مجهز خواهد شد.

مشخصات اکسپریا XZ پرو

گفته می‌شود پرچم‌دار آینده سونی اکسپریا XZ پرو در اسفندماه و کمی پیش از نمایشگاه MWC 2018 رسماً رونمایی خواهد شد. طبق تصویری که از مشخصات XZ Pro درز کرده این گوشی از صفحه‌نمایش 5.7 اینچی OLED با وضوح 4K بهره خواهد گرفت. اما چیزی که شاید طرفداران سونی بیشتر منتظر آن هستند استفاده از طراحی جدید و حذف حاشیه‌های ضخیم و بدقواره بالا و پایین صفحه‌نمایش است.

از مشخصات احتمالی اکسپریا XZ پرو سونی می‌توان به پردازنده اسنپ‌دراگون 845 کوالکام، شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد. این گوشی همچنین به دوربین دوگانه مجهز بوده که یکی از آن‌ها 18 مگاپیکسلی و با اندازه پیکسل 1.33 میکرومتر و دیگری 12 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1.38 میکرومتر خواهد بود. در زمینه دوربین سلفی هم سونی یک سنسور 13 مگاپیکسلی را به کار گرفته است.

از سایر مشخصات این گوشی می‌توان به استاندارد مقاومت دربرابر آب و گردوغبار IP68، باتری 3420 میلی‌آمپرساعتی و اندروید 8.0 اوریو اشاره کرد.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.