هواوی می‌گوید پرچمدار بعدی این شرکت دوربینی در حد یک DSLR خواهد داشت

شرکت هواوی در چند سال اخیر سرمایه گزاری سنگینی را بر روی توسعه دوربین‌های موبایلی خود، با همکاری کمپانی لایکا انجام داده است و به نظر می‌رسد نتیجه نهایی این روند در پرچم‌دار بعدی سری میت مشاهده خواهد شد.

0

کیفیت دوربین یکی از معیارهایی است که امروزه به مورد توجه بسیاری از افراد در هنگام خرید گوشی جدید قرار می‌گیرد و شرکت‌های سخت‌افزاری نیست بر همین اساس هرساله می‌کوشند تا محصولات خود را به بهترین فناوری‌های دوربین تجهیز کنند. دراین‌بین اغلب شرکت‌های تولید کننده گوشی از سنسورهای ساخت سونی استفاده می‌کنند، اما برخی هم مانند هواوی با کمپانی‌های دیگری نظیر لایکا همکاری می‌کنند. البته این خصلت تنها مختص هواوی نبوده، چراکه به عنوان مثال نوکیا نیز از سنسورهای موبایلی کارل زایس در محصولات بالا رده خود استفاده می‌کند.

ریچارد یو، مدیرعامل بخش محصولات مصرفی هواوی پس سخنرانی تند خود در نمایشگاه CES2018 و انتقاد از اپراتورهای آمریکایی به دلیل همکاری نکردن در فروش گوشی میت 10 پرو، در یک کنفرانس خبری حاضر شد و مسیر حرکت شرکت متبوعش در سال پیش رو را تشریح نمود. او در گوشه‌ای از سخنانش به ادغام فناوری هوش مصنوعی در سیستم دوربین گوشی‌های هوشمند اشاره کرد و وعده داد که پرچم‌دار بعدی شرکت هواوی به دوربینی تجهیز خواهد شد که با برخی از دوربین‌های DSLR برابری می‌کند!

یکی از مزایای دوربین‌های DSLR امکان تعویض لنز است، که در گوشی های هوشمند وجود ندارد

هرچند وی به‌طور دقیق اشاره نکرد که این قابلیت در کدام یک از سری محصولات هواوی استفاده خواهد شد، اما این ادعای به‌خودی‌خود خیلی بزرگ و دور از دسترس به نظر می‌رسد، چراکه در حال حاضر دوربین‌های دیجیتال ‌DSLR سطح بالا و حرفه‌ای به‌هیچ‌وجه با یک گوشی قابل‌مقایسه نیستند.

تا پیش‌ازاین نیز محصولاتی مانند لومیا 1020 نوکیا و CM1 پاناسونیک با این ادعا به بازار عرضه شده‌اند، با این حال هیچ یک در عمل نتوانستند کیفیتی در حد و اندازه یک دوربین دیجیتال ‌DSLR را ارائه کنند؛ چراکه دوربین‌های دیجیتال سطح مبتدی هم از سنسورهای APS-C استفاده می‌کنند که به‌مراتب از سنسورهای استفاده‌ شده در گوشی‌های هوشمند بزرگ‌تر هستند.

منبع androidauthority
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.