تلگرام رفع فیلتر شد

طبق گزارش‌های کاربران از سراسر کشور پیام‌رسان محبوب تلگرام که چند هفته پیش به دلایل امنیتی فیلتر شده بود حالا رفع فیلتر شده و در دسترس قرار گرفته است.

3

بسیاری از کاربران از سراسر ایران گزارش داده‌اند برخلاف شایعات پیشین چه با اینترنت همراه و چه اینترنت خانگی امکان استفاده از تلگرام را بدون بهره‌گیری از نرم‌افزارهای جانبی و فیلترشکن دارند. گفتنی است هنوز هیچ مقامی رسماً رفع فیلتر تلگرام را تأیید یا تکذیب نکرده است.

به این ترتیب ممکن است این رفع فیلتر موقتی و یا در نتیجه یک اختلال بوده باشد. اما از آن‌جا که اینستاگرام نیز چند روز پیش به همین منوال رفع فیلتر شد امیدواریم رفع فیلتر تلگرام نیز دائمی باشد. به گفته کاربران البته در حال حاضر استفاده از تلگرام با کندی همراه است.

پس از فیلتر شدن تلگرام بسیاری از مشاغل اینترنتی و استارت‌آپ‌ها متضرر شدند و ارتباط بسیاری از کاربران با یکدیگر مشکل شد. فیلترینگ تلگرام همچنین برخی کاربران را به سوی استفاده از فیلترشکن‌های ناامن و یا بدافزارها سوق داد. به این ترتیب رفع فیلتر تلگرام می‌تواند خبر خوبی حتی برای کاربرانی باشد که از این پیام‌رسان استفاده نمی‌کنند.

به‌روزرسانی: به نقل از خبرگزاری شرق آذری جهرمی وزیر ارتباطات رفع فیلتر تلگرام را روی خطوط تلفن ثابت و همراه تأیید کرده است.
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. محمد گودرزی می‌گوید

    منم بعد از این گرونی ها و یه سری اتفاقات خیلی به دولت نقد کردم..ولی همینکه عقلشون رسیده و فهمیدن یه عده این تو کسب و کار زندگیشونو میگذرونن دمشون گرم

    1. مسعود می‌گوید

      یعنی تو حاضر به قیمت منفعت خودت کشور ویران شود؟
      آیا ارزش کل این کسب و کارهای تلگرامی که مالیات هم نمی دهند بیش از ارزش امنیت ایران است؟

  2. رضا می‌گوید

    قعلا که مث روزای آخر وایبر کنده و بعید نیست نفسای آخرش باشه