لنوو Mirage Solo اولین هدست مستقل واقعیت مجازی Daydream را معرفی کرد

پلتفرم واقعیت مجازی Daydream گوگل سال گذشته برای سیستم‌عامل اندروید معرفی شد اما هدست‌های این پلتفرم همگی نیاز به قرار دادن گوشی در آن داشتند. اما حالا لنوو اولین هدست مستقل این پلتفرم را با نام Mirage Solo معرفی کرده است.

0

Mirage Solo همان تجربه مشابه سایر هدست‌های Daydream را فراهم می‌کند با این تفاوت که فقط قابی برای قرار دادن گوشی در آن نیست و کاملاً به‌صورت مستقب کار می‌کند. برخلاف سایر هدست‌های Daydream این هدست همچنین به لطف فناوری ترکینگ WorldSense امکان حرکت و قدم زدن در دنیای مجازی را فراهم خواهد کرد. لنوو قرار است این هدست را با قیمتی پایین‌تر از 400 دلار در فصل دوم 2018 وارد بازار کند.

هدست Mirage Solo از تراشه اسنپ‌دراگون 835 کوالکام بهره گرفته و 4 گیگابایت هم حافظه رم دارد. به گفته لنوو این هدست 645 گرم وزن داشته و دوام شارژ باتری آن نیز 7 ساعت اعلام شده است. صفحه‌نمایش درونی این هدست از نوع LCD و 5.5 اینچی بوده و برای هر چشم وضوحی برابر 1280 در 1440 پیکسل دارد. از سایر مشخصات این هدست می‌توان به 64 گیگابایت حافظه داخلی و درگاه کارت حافظه microSD اشاره کرد.

میراژ سولو از هدبند مشابه با Gear VR سامسونگ یا PlayStation VR سونی استفاده می‌کند و دوربین‌های این هدست نیز از تکنولوژی پروژه تانگو گوگل بهره می‌برند. این هدست از همان ریموت هدست‌های Daydream گوگل استفاده می‌کند اما می‌توانید در هنگام استفاده حدود 1.5 متر جابجایی داشته باشید.

با توجه به لغو عرضه هدست مستقل اچ‌تی‌سی به نظر می‌رسد Mirage Solo تنها هدست Daydream مستقل دنیا باشد که از این طریق با قیمتی پایین‌تر و البته عناوین کمتر به مصاف HTC Vive خواهد رفت.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.