ویوو اولین گوشی هوشمند با حسگر اثر انگشت درون صفحه‌نمایش را رونمایی کرد

پس از سال‌ها انتظار سرانجام رویای قراردادن حسگر اثر انگشت درون صفحه‌نمایش به حقیقت پیوسته و شرکت چینی Vivo اولین گوشی با این فناوری را تولید کرده است.

0

با باریک‌تر شدن حاشیه صفحه‌نمایش‌ها سامسونگ مجبور شد حسگر اثر انگشت را به پشت گوشی منتقل کند و اپل هم در آیفون 10 آن را به کلی حذف کرد. اما حالا فناوری حسگر اثر انگشت درون صفحه‌نمایش شرکت سینپتیکس به مرحله تولید رسیده و vivo از آن در گوشی جدیدش بهره گرفته است. شاید نام ویوو به گوشتان نخورده باشد اما خوب است بدانید این شرکت جز بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند دنیاست.

حسگر اثر انگشت درون صفحه‌نمایش

این فناوری جدید که به لطف سنسور اپتیکال شرکت سینپتیکس امکان‌پذیر شده از پشت یک صفحه‌نمایش OLED (و نه LCD) می‌تواند اثر انگشت شما را اسکن کند. سینپتیکس نام این فناوری را Clear ID گذاشته است اما طبق شایعات نباید منتظر به‌کارگیری آن در گلکسی اس 9 باشید. از نظر سرعت این حسگر شاید کمی کندتر از نمونه‌های فعلی باشد اما از نظر راحتی فرسنگ‌ها جلوتر است.

گوشی هوشمند ویوو

ویوو در واقع هنوز این گوشی هوشمند را نام‌گذاری نکرده و قیمت و زمان عرضه آن نیز مشخص نیست. اما حالا دیگر می‌توانیم مطمئن باشیم که پرچم‌داران آینده گوشی‌های هوشمند حداکثر تا اواسط سال 2018 به این فناوری مجهز خواهند شد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.