لنوو لپ‌تاپ‌های X1 Carbon و X1 Yoga را با پشتیبانی از دالبی‌ویژن معرفی کرد

لنوو لپ‌تاپ‌های جدید ThinkPad X1 Carbon و X1 Yoga تبدیل‌پذیر را معرفی کرده است. این دستگاه‌ها از پردازنده نسل هشتم اینتل یعنی Kaby Lake استفاده می‌کنند و قابلیت شارژ شدن با USB-C را دارند؛ اما حالا در نمایشگاه CES 2018 به قابلیت‌های دیگری هم مجهز شده‌اند که اولین بار است آن‌ها را در لپ‌تاپ‌ها می‌بینیم: دستیار صوتی الکسای آمازون و پشتیبانی از فرمت HDR دالبی ویژن.

0

هردوی لپ‌تاپ‌ها جهت فعال کردن الکسا به میکروفن‌های میدان دور مجهز شده‌اند، به این معنی که از آن سر اتاق هم می‌توانید با آن‌ها صحبت کنید. با قابلیت دیگری، می‌توانید با استفاده از صدای خود لپ‌تاپ را از حالت Sleep خارج کنید. البته یک نکته مهم هم وجود دارد: الکسا در ابتدای عرضه لپ‌تاپ‌های X1 در آن‌ها وجود ندارد، بلکه در نیمه اول سال 2018 میلادی با یک آپدیت عرضه می‌شود.

اولین بار است که کامپیوترهای شخصی از دالبی ویژن پشتیبانی می‌کنند، اما این قابلیت هم با آپدیت‌های آینده برای این دو دستگاه عرضه خواهد شد. البته که جهت بهره‌مندی از دالبی ویژن به محتوا و سرویس‌های مخصوص به آن نیاز دارید، پس احتمالاً باید جهت ارائه چنین محتوایی توسط نتفلیکس و پشتیبانی این سرویس پخش محتوا از فرمت دالبی ویژن در ویندوز 10، صبر کنید. لنوو درباره امکان‌پذیر بودن پشتیبانی از HFR10 و نرخ فریم بالا صحبتی نکرده است.

Lenovo X1 Carbon and X1 Yoga

هردو دستگاه‌های X1 در پخش محتوای HDR عالی عمل می‌کنند. در مقایسه صفحه‌نمایش هردو لپ‌تاپ در کنار هم در زمان پخش عکس‌ها و ویدئوهای کدگذاری شده با فرمت دالبی ویژن، صفحه‌نمایش‌های جدید زنده‌تر دیده می‌شدند و دینامیک بالاتری داشتند. متأسفانه لنووو دیگر نسخه OLED را برای X1 Yoga عرضه نمی‌کند. بنا به گفته‌های یکی از سخن‌گویان شرکت، صفحه‌نمایش این دستگاه از باتری لپ‌تاپ به‌شدت کار می‌کشید. احتمالاً HDR هم می‌تواند کیفیتی به همان خوبی ارائه دهد؛ حداقل درزمانی که فیلم نگاه می‌کنید.

X1 Carbon و X1 Yoga هردو از همین ماه و باقیمت‌های 1709 و 1889 دلار به فروش می‌رسند. همان‌طور که قبلاً هم اشاره شد، برای استفاده از قابلیت‌های جدید باید تا ارائه شدن آپدیت‌های مربوطه صبر کنید.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.