کوالکام تراشه QCC5100 را برای هدفون‌های بی‌سیم و هوشمند معرفی کرد

با افزایش محبوبیت ایرفون‌ها و هدفون‌های بی‌سیم دوام شارژ پایین آن‌ها به یکی از موارد آزاردهنده برای کاربر تبدیل شده است. حالا کوالکام با معرفی تراشه QCC5100 خود قصد دارد این مشکل را حل کند.

0

با حذف جک هدفون ایرفون‌ها و هدفون‌های بی‌سیم طرفداران بیشتری هم پیدا کرده‌اند. کوالکام حالا از چیپست جدید خود با نام QCC5100 رونمایی کرده که محصولات «شنیدنی-پوشیدنی» یا hearable ها را هدف قرار داده است.

شاید بهترین نمونه برای مقایسه تراشه جدید و قدیمی کوالکام ایرفون‌های بی‌سیم پیکسل‌باد گوگل باشد. گوگل این ایرفون‌ها را با تراشه CSR8675 کوالکام روانه بازار کرد اما QCC5100 قرار است بهبودهای چشمگیری داشته باشد. این تراشه جدید قدرت پردازشی بیشتری را برای قابلیت‌های هوشمند و همچنین پشتیبانی از سنسورها اضافه کرده اما مصرف انرژی آن نسبت به نسل قبل 65 درصد کاهش یافته است و حتی سخت‌افزار ویژه نویزکنسلینگ نیز به آن اضافه شده است.

به گفته کوالکام ایرفون‌های بی‌سیم با این تراشه 25 درصد دوام شارژ بیشتری را نسبت به محبوب‌ترین محصول بازار (ایرپاد اپل) ارائه می‌دهند و می‌توانند تعادل خوبی بین مصرف باتری و سرعت در انجام دستورهای صوتی یا پخش موسیقی داشته باشند. جالب است بدانید این تراشه میزبان دو هسته 120 مگاهرتزی است که تا چندسال پیش در گوشی‌های هوشمند نیز کمیاب بود.

انتظار داریم محصولات با بهره‌گیری از این تراشه اواسط سال آینده به بازار عرضه شوند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.