تلویزیون‌های جدید TCL شاید به‌صرفه‌ترین تلویزیون‌های 4K باشند

شرکت TCL که در چند سال اخیر به یکی از غول‌های تولیدکننده لوازم‌خانگی و گوشی‌های هوشمند در چین تبدیل شده، در نمایشگاه CES2018 از طیف وسیع تلویزیون‌های هوشمندی رونمایی کرد که به دلیل داشتن قیمت مقرون‌به‌صرفه، مورد توجه بسیاری از خبرنگاران قرار گرفته است.

0

تلویزیون‌های سری P تی‌سی‌ال سال گذشته به‌عنوان بهترین مدل‌های 4K با قیمت زیر 1000 دلار انتخاب شدند و شرکت چینی با هدف تکرار این موفقیت نسل جدید از تلویزیون‌های جدید خود را در CES2048 در معرض دید عموم قرار داده که علاوه بر فناوری دالبی ویژن، از استاندارد HDR 10 نیز پشتیبانی می‌کنند.

تلویزیون‌های جدید TCL که تحت سری 6 به بازار عرضه خواهند شد، در دو مدل 55 و 66 اینچی قابل سفارش هستند که هردو دارای فریمی فلزی بوده و به ترتیب دارای 120 و 96 نقطه نوری با همان Local Dimming بهره می‌برند. تکنولوژی Local Dimming به تنظیم روشنایی در چند بخش از مناطق مختلف صفحه‌نمایش تلویزیون به صورت مجزا می‌پردازد. روشنایی، در هر بخشی از صفحه‌نمایش به صورت مستقل کنترل می‌شود و جزئیات به صورتی شفاف در هر گوشه‌ای از صفحه ظهور می‌کنند. بینندگان از تصاویر تیزتر، شفاف‌تر و سیاهی‌های عمیق‌تر لذت می‌برند.

تلویزیون‌های جدید TCL

تلویزیون‌های جدید TCL از بهار سال آینده به بازار عرضه خواهند شد

تلویزیون‌های جدید TCL همچنین از موتور رندری با عنوان iPQ بهره می‌برد که عمق تصویر و رنگ‌های بیشتری را در فضای DCI-P3 بهینه می‌کند. در حقیقت به‌وسیله این قابلیت، رنگ‌های بیشتری در مقایسه با تلویزیون‌های معمولی، نمایش داده می‌شود؛ بنابراین، هرقدر این ویژگی در سطح بالاتری قرار داشته باشد، تعداد رنگ‌هایی که در تلویزیون نمایش داده می‌شوند، نیز بیش‌تر خواهند بود. شرکت سازنده مدعیست که تمام تنظیمات اولیه دستگاه به لطف موتور  iPQ صورت خواهد گرفت و افراد نیازی به کالیبره کردن دستی تنظیمات نخواهند داشت.

این سری همچنین از 3 درگاه HDMI 2 پشتیبانی کرده که به وسیله آن می‌توان تصاویری با 4K HDR را نمایش داد. درحالی‌که هنوز شرکت سازنده تاریخ عرضه و قیمت نهایی این محصولات را اعلام نکرده، بااین‌حال برخی منابع از برچسب قیمتی 650 دلاری برای مدل 55 اینچی خبر می‌دهند. در کنار سری 6، نسخه 2018 سری 5 تلویزیون‌های جدید TCL نیز در این نمایشگاه معرفی شده‌اند که هر دو مدل 64 و 44 اینچی از پلتفرم Roku قدرت گرفته و از استاندارهایی مانند دالبی ویژن و HDR10 پشتیبانی می‌کنند. این سری نیز قرار است تا بهار سال آینده به بازار عرضه شود.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.