اچ‌تی‌سی هدست واقعیت مجازی Vive Pro VR را با وضوح بالاتر و هدفون داخلی معرفی کرد

اچ‌تی‌سی شاید در زمینه گوشی‌های هوشمند اوضاع خوبی نداشته باشد اما کماکان در صدر بازار هدست‌های واقعیت مجازی ایستاده است. این شرکت به تازگی هدست Vive Pro VR را با بهبودهایی چشمگیر نسبت به نسل پیشین معرفی کرده است.

0

اچ‌تی‌سی سرانجام پس از دو سال هدست واقعیت مجازی وایو خود را ارتقا می‌دهد. Vive Pro VR حالا از دو صفحه‌نمایش OLED با وضوح مجموع 2880 در 1600 پیکسل (1400 در 1600 پیکسل برای هر چشم) برخوردار بوده که با تراکم پیکسلی 615 پیکسل بر اینچ 78 درصد نسبت به نسل قبلی بهبود داشته است. این افزایش وضوح باعث نمایش بهتر متون و گرافیک خواهد شد و هدست اچ‌تی‌سی را یک سروگردن بالاتر از Oculus Rift یا هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوز قرار می‌دهد.

Vive Pro VR

در کنار افزایش وضوح همچنین هدبند نیز بازطراحی شده و هدفون داخلی به آن اضافه شده است. به این ترتیب برخلاف نسل پیش هم استفاده از Vive Pro VR ساده‌تر است هم نیازی به اتصال هدفون مجزا نخواهید داشت. با هدبند تنظیم شونده همچنین می‌توانید یک توازن خوب ایجاد کنید تا استفاده از هدست برای درازمدت نیز برایتان خسته‌کننده نشود.

اچ‌تی‌سی دو میکروفون و دو دوربین به جلوی هدست اضافه کرده تا توسعه‌دهندگان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. این هدست همچنین حالا آبی رنگ طراحی شده و بسیار جذاب‌تر به نظر می‌رسد. وایو پرو همچنین با هر دو نسل قبلی ترکینگ SteamVR 1.0 و 2.0 سازگار است و می‌توانید از 4 استیشن در اتاق برای ترکینگ استفاده کنید.

اچ‌تی‌سی هنوز قیمت و یا زمان عرضه Vive Pro VR را اعلام نکرده است اما ظاهراً نسل قبلی کماکان در طول سال 2018 نیز  فروخته می‌شود.

اچ‌تی‌سی همچنین فروشگاه واقعیت مجازی Viveport خود را نیز بهبود داده و با این‌که بسیاری از کاربران واقعیت مجازی استفاده از فروشگاه SteamVR را ترجیح می‌دهند قابلیت جدید پیش‌نمایش VivePort برای آزمایش بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها پیش از خرید بتواند کاربران را جذب کند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.