چند دلیل مهم برای اینکه شما نیاز به مراقبت از تلفن همراه خود دارید

موبایل‌های مدرن امروزی دستگاه‌های خارق‌العاده‌ای هستند. بر خلاف گوشی‌های موبایل قدیمی که بزرگ و کاملا غیر ظریف بودند، موبایل‌های جدید مانند لوحه‌های براقی هستند که از شیشه، فلز، و پلاستیک فشرده ساخته شده‌اند.

0

این بدان معناست که جدا از قابلیت‌های شگفت‌انگیز، گوشی‌های هوشمند امروزی بسیار شکننده هستند. یک لغزش کوچک در دست یا افتادن ناگهانی، ممکن است به اسکرین گوشی آسیب برساند، بدنه‌اش را قر کند و آسیب جبران ناپذیری به موبایل برساند.

تقاضای زیاد برای قاب موبایل باعث شده که تولید کنندگان هزاران مدل از انواع گارد و قاب گوشی را روانه بازار کنند. قیمت قاب گوشی بسیار متنوع است، همینطور کیفیت و قابلیت‌های آن‌ها. بازار امروزی مملو از قاب‌ و کاور موبایل با برندهای متفرقه و غیر متفرقه شده است. تنوع کیفیت و قیمت باعث شده تا مشتریان قبل از خرید قاب و محافظ برای گوشی موبایل، چند فاکتور را در نظر داشته باشند. اما قبل از هرچیز بگوییم چرا باید قاب موبایل خرید؟

دلیل اول : خط و خش‌ها غیرقابل تعمیرند

هرچقدر هم که ما احتیاط کنیم، باز هم استفاده روزمره باعث ایجاد خش‌های سطحی روی گوشی می‌شود و این خط و خطوط روی زیبایی ظاهری گوشی تاثیر می‌گذارد، و در ضمن قابل تعمیر هم نیستند. حتی اگر گوشی شما از دستتان هم نیافتد، زمان زیادی را داخل جیب یا کیف شما قرار دارد که باعث می‌شود روی آن خط و خش ایجاد شود.

مراقبت از تلفن همراه

دلیل دوم : برخی از قاب‌ها فقط یک محافظ نیستند

برخی از انواع گارد و قاب گوشی علاوه بر محافظت از گوشی، ظاهر جذاب و استایلی شخصی‌تر به گوشی موبایل می‌دهند. قاب‌های جدید در هر طرح و رنگ و برای هر سلیقه‌ای هستند. اگر شما بیشتر از میزان محافظت به زیبایی قاب موبایلتان اهمیت می‌دهید، باید بدانید که انتخاب‌های زیادی دارید. برخی از دختر خانم‌ها به چشم یک عروسک به گوشی خود نگاه می‌کنند و هر روز یک قاب جدید تن گوشی خود می‌کنند. برخی دیگر هم که به دنبال یک قاب موبایل منحصر به فرد و خاص برای خود می‌گردند، می‌توانند از شرکت‌هایی که به ‌صورت سفارشی قاب موبایل می‌سازند، قاب مورد علاقه خود را سفارش دهند.

دلیل سوم : گوشی‌های جدید خیلی باریک و سبکند

یکی دیگر از دلایلی که ما باید برای گوشی خود قاب بخریم سطح لغزنده گوشی‌های جدید است. مشکل گوشی‌های زیبای امروزی لیز بودن آن‌هاست. یک قاب موبایل خوب می‌تواند گوشی را خوش‌دست‌تر کند و از لیز خوردن آن در دستتان جلوگیری کند. در این صورت موبایلتان هم کمتر به زمین میافتد و هم آسیب نمی‌بیند.

با وجود این دلایل و دلایل دیگر، خرید قاب و گارد محافظ برای گوشی موبایل بسیار ضروری می‌شود. در ضمن در این مقاله میتوانید راهکارهای خلاقانه‌ای برای جلوگیری از لیز خوردن موبایل خود بیابید.

انواع مدل‌های قاب، کاور و محافظ گوشی موبایل

بعضی از قاب‌های موبایل برای زیبایی و جلوه دادن‌ به گوشی موبایل ساخته شده‌اند. در حالی که، بعضی دیگر محافظت 100% را تضمین می‌کنند. بر اساس طراحی و قابلیت‌ها، کاورهای گوشی به چند دسته تقسیم می‌شوند :

کیف گوشی: معمولا از پارچه‌های نرم یا چرم ساخته می‌شوند و گوشی را کامل می‌پوشانند. از خط و خش جلوگیری می‌کنند اما در برابر ضربه زیاد مقاوم نیستند. مزایای این نوع قاب سهولت در استفاده و در برخی از مدل‌ها، کنترل اعلان‌ها (Notifications) است.

قاب‌های کامل (Full Covers): منظور قاب‌هایی است که تمام بدنه گوشی بجز اسکرین آن‌ را می‌پوشانند. مانند قاب‌های سیلیکونی که علاوه بر لبه‌ها و بدنه، پوشش خوبی برای دکمه‌های موبایل هم هستند.

قاب‌هایی که فقط پشت گوشی را می‌پوشانند: این قاب ها محکم هستند و معمولا از پلاستیک سخت یا ترکیب مواد ساخته می‌شوند. از اسکرین و دکمه‌ها محافظت نمی‌کنند، نازک هستند و قیمت ارزان‌تری نسبت به قاب‌هایی با پوشش کامل دارند.

مراقبت از تلفن همراه

بامپر (Bumper): بامپرها نازک و باریک هستند و از جنس پلاستیک نرم ساخته می‌شوند. این نوع قاب مانند یک نوار فقط از لبه‌های موبایل در برابر برخی ضربه‌ها محافظت می‌کند. دسترسی به گوشی را به هیچ وجه محدود نمی‌کند و در ضمن لطمه‌ای هم به طراحی خود گوشی نمی‌زند اما در صورت برخورد، اسکرین و پشت گوشی در معرض آسیب هستند.

برچسب (Skin): این نوع محافظ روی بدنه و گوشی چسبانیده می‌شود و از جنس پلاستیک یا pvc هستند و بسیار پرطرفدارند. چرا که طراحی گوشی را نمی‌پوشانند و در برخی از مواقع حتی نمی‌توان آن‌ها را تشخیص داد. علاوه بر این، برچسب‌ها گوشی را خوش دست‌تر می‌کنند اما از اسکرین و دکمه ها محافظت نمی‌کنند و در برابر ضربه ضعیف هستند.

محافظ صفحه (Screen Guard): محافظت از اسکرین گوشی در برابر خط و خش و ضربه که معمولا از جنس پلاستیک یا شیشه ساخته می‌شوند و روی صفحه گوشی چسبانیده می‌شوند.

برای کدام گوشی به دنبال محافظ هستیم؟

فاکتور مهمی که قبل از خرید محافظ باید در نظر بگیریم این است که از کدام گوشی می‌خواهیم محافظت کنیم؟ خب این روزها همه یک گوشی هوشمند دارند که برای آن‌ها نقش یک کامپیوتر، کنسول بازی، نقشه، کیف پول و غیره را ایفا می‌کند. به همین خاطر، دلایل و یا یک دلیل بسیار مهم‌تر، یعنی قیمت بالای گوشی‌های هوشمند امروزی است که ما باید از گوشی‌هایمان محافظت کنیم.

قیمت گوشی‌های موبایل ازجمله سامسونگ و ال جی و البته گوشی‌های جدید اپل، آنقدر بالا هست که نخواهیم هر چند ماه یکبار به علت قر شدن یا فرو رفتگی بدنه، و یا درست کار نکردن آن‌ها را عوض کنیم؛ یا حتی مجبور به تعمیر یا تعویض قطعات آن‌ها شویم چرا که قیمت قطعات اورجینال بسیار بالا است و خیلی از قطعات این برند‌ها حتی در بازار پیدا نمی‌شود.

احتمال دزدیده شدن گوشی‌های گران‌قیمت بسیار بالا است. به علاوه، خیلی از ما خصوصاً در سفر دغدغه داریم که خدایی نکرده گوشی موبایلمان را گم کنیم. به همین خاطر برخی از قاب‌های تلفن همراه قابلیت نصب روی کمربند یا بند کیف را دارند. همچنین نوعی قاب‌های موبایل دارای جاکارتی وجود دارد که در سفر بسیار کارآمد هستند. برای ورزشکارانی که گوشی هوشمند دارند نیز، قاب‌هایی طراحی شده که بتوان به کمک آن‌ گوشی را روی بازو فیکس کرد تا هنگام ورزش دست و پاگیر نباشد و همچنین تعداد قدم‌ها و میزان حرکت را بدون نیاز به مچ‌بند هوشمند یا گام شمار، توسط موبایل اندازه‌گیری و ثبت کرد.

اخیرا برخی تولید کنندگان نیز به طور اختصاصی به تولید قاب هایی پرداخته اند که توانایی جلوگیری از اشعه های مخرب  رادیویی بدن را دارد. از آنجا که این امواج برای بدن انسان به خصوص نوازادان بسیار مضر هستند، به همین دلیل از این قاب ها در برخی نقاط از استقبال خوبی به عمل آمده است. برای مطالعه بیشتر در زمینه تاثیرات منفی امواج بر بدن نوزاد می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

پایان رپرتاژ/
این مطلب کاملاجنبه تبلیغاتی داشته و فارنت هیچ مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.