گوپرو از دنیای پهپادها خداحافظی کرد / کاهش قیمت Hero 6 Black

گوپرو سازنده معروف دوربین‌های ورزشی ظاهراً اوضاع خوبی ندارد. این شرکت امروز پس از اخراج بیش از 300 کارمند خود اعلام کرد که دیگر در زمینه پهپادها فعالیت نخواهد کرد.

0

پس از انتشار گزارش مالی، این شرکت خروج خود را از دنیای پهپادها اعلام کرد و گفت Karma آخرین پهپادی است که این شرکت می‌سازد. گوپرو ضمن تعدیل نیرو اعلام کرده که حقوق نیکولاس وودمن مدیرعامل این شرکت نیز کاهش می‌یابد.

پهپاد 799 دلاری Karma که اواخر سال گذشته رونمایی شد در مقایسه با رقبا محصولی گران‌قیمت و تمام نشده به نظر می‌رسید. گوپرو تمامی پهپادهای کارما را مدت کوتاهی پس از عرضه به دلیل مشکلات مربوط به انرژی فراخوان کرد و منتقدین نیز پهپادهای رقیب خصوصاً مدل‌های DJI را به کارما ترجیح داده بودند. گوپرو به همین دلیل در سال 2016 حدود 373 میلیون دلار ضرر کرد هرچند که اوضاع در سال 2017 اندکی بهبود یافته است.

به گفته گوپرو با این‌که کارما توانست در یک برهه زمانی به رتبه دوم پهپادهای هم‌قیمت خود برسد در فضای رقابتی شدید و چالش‌های پیش رو تولید پهپاد دیگر به صرفه نیست. گوپرو همچنین با انتقاد از قوانینی که اخیراً در آمریکا و اروپا تصویب شده فروش پهپاد در این مناطق را حتی سخت‌تر از گذشته عنوان کرد.

این فاکتورها حضور در بازار محصولات هوایی را نامناسب کرده و گوپرو پس از فروش باقیمانده کارما از این بازار خارج خواهد شد. با این‌حال گوپرو کماکان به پشتیبانی و سرویس به مشتریان فعلی کارما ادامه خواهد داد.

به گفته گوپرو درآمد فصل پایانی سال 2017 این شرکت حدود 340 میلیون دلار بوده است که حتی نسبت به پیش‌بینی ناامیدکننده 470 میلیون دلاری نیز پایین‌تر است. به این ترتیب این فصل مالی ضعیف‌ترین عملکرد گوپرو در میان فصل‌های تعطیلات بوده است. به همین دلیل گوپرو قیمت دوربین ورزشی Hero 6 Black خود را از 499 به 399 دلار کاهش داد.

با این حال نیکولاس وودمن می‌گوید گوپرو متعهد به دگرگون کردن اوضاع در سال 2018 است و نقشه راه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جدید این شرکت با کاهش هزینه‌های عملیاتی اوضاع را خصوصاً در نیمه دوم 2018 بهبود خواهد داد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.