فناوری 5G از آنچه فکر می‌کنید به شما نزدیکتر است

نسل بعدی فناوری اینترنت تلفن‌های همراه، با افزایش سرعت فراوانی همراه خواهد بود و پوشش مکانی آن بسیار بیشتر بوده و آن‌قدر در پاسخ‌دهی سریع عمل خواهد کرد که می‌توان روی کنترل از راه دور خودروها و حتی جراحی‌ها حساب کرد. این نوآوری آن‌قدر جذابیت دارد که می‌تواند تمام نوآوری‌های CES 2018 را زیر سایه خود بیاورد. باوجود شایعاتی که از شرکت‌های مختلف شنیده می‌شود و آزمایش‌هایی که صنایع وایرلس در حال انجام آن هستند، به نظر می‌آید به دستیابی به فناوری 5G چندان نزدیک نیستیم و باید در سال 2019 انتظار آن را بکشیم.

1

با تمام این‌ها AT&T امیدوار است که راه‌اندازی 5G سریع‌تر از موعد گفته‌شده به پایان رسد. این شرکت اخیراً اعلام کرده است که در حال برنامه‌ریزی برای عرضه اینترنت 5G در اواخر سال 2018 در برخی از بازارهای خود است. این با سیاست ورایزون برای عرضه 5G در سال 2018 برای سرویس‌های پهن‌باند خانگی متفاوت است، زیرا AT&T قصد عرضه 5G بر روی تلفن‌های همراه را دارد.

درصورتی‌که وعده‌های AT&T محقق شود، این شرکت اولین سرویس‌دهنده در ایالات‌متحده است که شبکه 5G همراه را عرضه می‌کند. سرعتی که 5G قادر به تأمین آن است، بسیار بالاتر از آن چیزی است که ما کاربران در خانه‌های خود دارند؛ آن‌قدر بالا که می‌توان یک‌فصل از یک سریال را در تنها چند ثانیه دانلود کرد. درعین‌حال 5G قدرت بسیار بالایی داشته و می‌تواند باعث ایجاد سرویس‌های جدید شود؛ با آمدن اینترنت 4G سرویس‌هایی مانند اوبر، اسنپ‌چت و سرویس‌های استریم زنده ویدئو آمدند و با آمدن 5G قطعاً باید منتظر سرویس‌های جدیدتر و بزرگ‌تر و نوآورانه‌تر باشیم.

ادعایی که AT&T در مورد زمان عرضه 5G کرده است، شرکت‌های سرویس‌دهنده را وارد یک جنگ لفظی می‌کند. ورایزون ابتدا در سال 2015 ادعا کرد که اولین سرویس‌دهنده‌ای خواهد بود که نسل پنجم اینترنت موبایل را راه‌اندازی خواهد کرد و اواخر امسال نوعی اینترنت 5G باثبات در اختیار کاربران خود خواهد گذاشت. در این میان T-Mobile ادعای ورایزون و AT&T را به سخره گرفت و ادعا کرد هردوی این سرویس‌دهنده‌ها کاربران خود را ناامید خواهند کرد. حالا AT&T بار دیگر ادعا کرده است که نسل پنجم اینترنت موبایل را زودتر از موعد عرضه خواهد کرد.

بااین‌حال این بار AT&T حتی جزئیاتی از برنامه خود را نیز اعلام کرده است. گوردون منسفیلد، معاون رئیس بخش ارتباطات رادیویی و طراحی محصول AT&T در حالی درباره نوعی دیوایس صحبت کرده است که به 5G متصل شده است، درباره چیستی این دستگاه صحبتی نکردی است. فارغ از اینکه این دستگاه چه بوده است، قطعاً پیش‌ازاین قادر به اتصال به 4G بوده است و حالا به 5G سوئیچ کرده و با سرعت بیشتری دانلود کرده است.

منسفیلد همچنین درباره پوشش مکانی 5G صحبتی نکرده است. این شرکت سال گذشته اینترنتی تحت عنوان «5G Evolution» عرضه کرد که کاربران تحت پوشش، به اینترنت بی‌سیم سریع‌تری دست پیدا کردند، اما این سرویس ربطی به 5G نداشت. AT&T در آن زمان ادعا کرد که 5G Evolution پیش‌زمینه‌ای برای راه‌اندازی 5G خواهد بود.

زمان‌بندی AT&T برای عرضه 5G در حالی اعلام می‌شود که کوالکام اعلام کرده است که ساخت دستگاه‌هایی که بتوانند از شبکه 5G پشتیبانی کنند تا نیمه اول سال 2019 ممکن نیست. بااین‌حال منسفیلد از مذاکره با طرف‌هایی صحبت کرده است که بتوانند با راه‌اندازی این شبکه محصولی تجاری برای استفاده آن عرضه کنند.

منبع cnet
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    چه سود که اینجا یک هزارم سرعت واقعیش در دسترس مردم قرار میگیره