ال‌جی و سامسونگ نیز برخلاف اپل گوشی‌های قدیمی خود را کند نمی‌کنند

داستان کاهش سرعت عمدی گوشی‌های قدیمی شرکت اپل ابعاد تازه‌ای به خود گرفته و رقبای این شرکت یک‌به‌یک مشغول انتشار بیانیه‌هایی هستند که این عمل ساکنین کوپرتینو را مورد سرزنش قرار می‌دهد.

2

هفته گذشته بود که اخباری مبنی بر کند کردن گوشی‌های قدیمی اپل به‌وسیله به‌روزرسانی‌های منتشر شده از سوی شرکت سازنده منتشر گردید. اپل با دو پرونده علیه خودش مواجه شده که ادعا می‌کنند این کمپانی عمداً دستگاه‌هایش را کند می‌کند تا کاربران مجبور به خریدن جدیدترین مدل شده و نتیجتاً سود بیشتری را برای کمپانی به ارمغان بیاورند.

شرکتی در شیکاگو ادعا می‌کند که اپل با کند کردن آیفون‌هایش بدون اطلاع دادن به کاربر، قانون کسب‌وکار را نقض کرده است و اگر این ادعا ثابت شود، به خاطر عمل غیرقانونی محروم کردن مشتریان از چنین اطلاعاتی مجرم شناخته خواهد شد. پس از اثبات ادعای شرکت‌های مذکور، اپل به این کار قبیح خود واکنش نشان داد و ضمن عذرخواهی، تخفیف ویژه‌ای را برای تعویض باتری اعمال کرد.

این کند کردن در حال حاضر شامل گوشی‌های قدیمی آیفون 6، آیفون 6 اس، آیفون SE و آیفون  می‌شود؛ پس اگر دارنده یکی از مدل‌های مذکور هستید و جدیدترین به‌روزرسانی‌ها را دریافت کرده‌اید، از کاهش سرعت دستگاه تعجب نکنید. به‌هرحال در کنار دارندگان گوشی‌های اپل، دیگران رقبای این شرکت هم به این عمل واکنش نشان داده‌اند. پس از موتورولا و اچ‌تی‌سی، سامسونگ و ال‌جی هم با سرزنش اپل، به استفاده‌کنندگان گوشی‌های برند خود اطمینان داده‌اند که به‌منظور کسب درآمد بیشتر، هیچ‌گاه دست به عملی مشابه نخواهند زد.

نماینده ال‌جی در گفتگو با وب‌سایت فون آرنا، تاکید کرده:

ال‌جی هیچ‌وقت نه چنین عملی را انجام نداده و نه هیچ‌وقت هم انجام نخواهد داد؛  ما به این که مشتریان مان چه فکری می‌کنند اهمیت می‌دهیم

فرستاده سامسونگ نیز تاکید داشته که این شرکت کره‌ای همیشه وقت کیفیت محصول را در اولویت هدف‌های خود قرار داده است

ما از اقدامات ایمنی چندلایه ازجمله الگوریتم‌های نرم‌افزاری که جریان باتری و چرخه‌های شارژ آن را مدیریت می‌کنند برای اطمینان از افزایش عمر باتری گوشی‌هایمان استفاده می‌کنیم. هیچ‌گاه سرعت پردازش اطلاعات گوشی‌های قدیمی خود را در جهت افزایش عمر شارژ باتری، به طور عمدی کاهش نمی‌دهیم.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. Mahdi می‌گوید

    اپل و سامسونگ هر کاری که دلشون میخواد میکنن و مردم ساده لوح ایران هم همچنان پایپند این دو کمپانی هستن و چشم و گوششون رو بستن .

  2. سعید می‌گوید

    نیاز به کند کردن نیست تمام دستگاه های سامسونگ از دومین آپدیت به بعد دچار لگ و کندی میشن
    سامسونگ تو بهینه سازی نرم افزار جز ضعیف ترین شرکت هاست