آیا می‌دانید مایکروسافت به عکاس این تصویر آشنای ویندوز XP چقدر پرداخته است؟

تصویر مشهور پس زمینه ویندوز XP مایکروسافت که Bliss نام دارد، به عنوان گران‌ترین و پربیننده‌ترین تصویر جهان شناخته می‌شود. اما آیا می‌دانید مایکروسافت بابت این عکس چقدر به عکاس آن پرداخته است؟

2

Charles O’Rear عکاس آمریکایی که به خاطر گرفتن عکس Bliss زمانی که از مناطق Napa و Sonoma کالیفرنیا عبور می‌کرد، مشهور شده است. او پیش از این ماجرای کامل عکس‌برداری از این منظره به عنوان تصویر مشهور پس زمینه ویندوز XP را به طور کامل تعریف کرده که در مطلب داستان عکس‌برداری گران‌ترین و پربیننده‌ترین تصویر جهان در فارنت می‌توانید ماجرای کامل و جالب خلق این عکس را بخوانید.

تصویر مشهور پس زمینه ویندوز XP چگونه خریداری شد؟

او بعد از اینکه عکس خود را در آژانس عکاسی Westlight ثبت کرد، WestLight توسط شرکت Corbis بیل گیتس در سال 1998 میلادی خریداری شد. اگر چه در مطلب داستان عکس‌برداری از این عکس مشهور نوشته بودیم که مبلغ قرارداد او و مایکروسافت محرمانه مانده اما برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که پس از خرید آژانس عکاسی Westlight توسط مایکروسافت این شرکت این عکس را از بین هزاران عکسی که در کتابخانه عکس این شرکت بود انتخاب کرد تا فلسفه ویندوز را با آن به نمایش بکشد و مبلغ نامشخصی که تنها می‌دانیم بیش از 100 هزار دلار بوده است را به عکاس آن یعنی  O’Rear پرداخت کرده است.

اگر در حال قضاوت در مورد ارزش این عکس به عنوان تصویر مشهور پس زمینه ویندوز XP هستید بد نیست بدانید که به طور مثال یک عکاس دیگر که تصویر پس‌زمینه شناخته‌شده پائیز (Autmn) را گرفته و در مجموعه والپیپرهای ویندوز آن را دیده‌ایم، تنها 45 دلار از مایکروسافت دریافت کرده است!

روزنامه St. Helena Star می‌نویسد:

رساندن عکس اصلی به دست مایکروسافت مشکل دیگری بود. این غول تکنولوژی برای عکس مبلغی بیش از 100000 دلار پرداخت کرده بود، مبلغی که هنوز هم O’Rear را شگفت‌زده می‌کند. بااین‌وجود به خاطر ارزش بالای عکس هزینه بیمه کردن آن به‌قدری بالا بوده که حتی شرکت پست Fed Ex نیز به‌عکس دست نمی‌زد.

درنهایت مایکروسافت هزینه بلیت هواپیما را برای O’Reily پرداخت کرد تا وی شخصاً و با دستان خودش عکس را به دفتر شرکت در سیاتل بیاورد.

عکاس عکس مشهور دیگر والپیپیر ویندوز XP یعنی Autmn، برای عکس خودش مبلغ کمتری دریافت کرد. Peter Burian عکسش را به‌عنوان یک عکس بدون حق امتیاز در اختیار مایکروسافت گذاشت و مبلغ کاملاً استانداردی برای استفاده گسترده مایکروسافت از این عکس دریافت کرد.

Autmn

روزنامه Toronto Star در اسفندماه سال 2007 میلادی بعدازاینکه موفق به پیدا کردن Burian شد نوشت:

Peter Burian این عکس را در میان هزاران تصویر دیگر در پاییز سال 1378 گرفت. او در حال تست لنزها برای یک مجله مربوط به تجارت عکاسی بود. بعد این عکس را برای شرکت Corbis ارسال کرد؛ مایکروسافت آن را با قیمت 300 دلار خریداری کرد و سهم Burian 45 دلار شد.

Burian می‌گوید اینکه یکی از عکس‌هایم توسط صدها میلیون نفر دیده می‌شد، بسیار شگفت‌زده‌ام کرد. وقتی این عکس را می‌گرفتم هیچ هدف خاصی در سر نداشتم.

این داستان دو عکس است. یکی به عنوان تصویر مشهور پس زمینه ویندوز XP برای عکاسش مبلغ بسیار زیادی پول، شهرت و قرارداد با برندهایی نظیر Lufthansa را به همراه داشت و چیزی که عکاس دیگر گرفت، در عمل تنها یک وعده غذای خوب بود.

اگر داستان این دو تصویر برایتان جالب بوده و کنجکاو هستید بدانید این روزها چه بلایی سر منظره تصویر مشهور پس زمینه ویندوز XP آمده است بد نیست مطلب منظره پس زمینه معروف ویندوز ایکس‌پی این روزها در دنیای واقعی چه شکلی شده است؟! را درفارنت بخوانید. اما آیا به نظر شما شانس چقدر در این داستان مهم بوده است!؟

منبع petapixel
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. Farzad می‌گوید

    تصویر پاییز کجا هس؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      Burlington, Ontario, Canada