مهم‌ترین اخبار دنیای بازی در هفته‌ای که گذشت؛ هفته اول دی‌ماه

هفته گذشته اخبار زیادی از گوشه و کنار دنیای بازی‌های ویدیویی منتشر شد که با خواندن این مقاله می‌توانید از آن‌ها مطلع شوید اما مورد جالبی که وجود داشت این است که هیچ بازی قابل ذکری عرضه نشد. با فارنت همراه باشید…

0

در این مقاله همراه شما هستیم تا اخبار دنیای بازی هفته گذشته (هفته اول دی‌ماه) را در قالب یک مطلب خلاصه بررسی نماییم. از تاخیر در عرضه آتاری‌باکس گرفته تا فروش یک میلیارد دلاری بازی ندای وظیفه: جنگ جهانی دو:

اخبار مهم

تاخیر در بازگشت آتاری به دنیای کنسول‌های بازی

پس از معرفی کنسول آتاری‌باکس توسط شرکت آتاری، تمامی طرفداران قدیمی بازی‌های ویدیویی به وجد آمدند اما به نظر می‌رسد نباید به این زودی‌ها منتظر عرضه آن باشیم. سازنده این کنسول در بیانیه‌ای روشن اعلام کرد که کنسول فعلی از یک فقدان یک المان کلیدی رنج می‌برد و به همین دلیل باید مدت بیشتری را به توسعه آن اختصاص بدهند. آتاری‌باکس از اهمیت بسیار ویژه‌ای برای شرکت آتاری برخوردار است و تمامی تلاش این شرکت، ساخت کنسولی بی‌نقص و ایده‌آل برای طرفدارانش است. پیش‌بینی می‌شد که در بهار سال 2018 آتاری‌باکس عرضه شود اما اکنون باید منتظر اعلام تاریخی دیگر از سوی سازنده آن باشیم. برای اطلاع سایر جزئیات بیانیه آتاری در رابطه با تاخیر در عرضه آتاری‌باکس به اینجا مراجعه کنید.

امتیاز بررسی‌های بازی Okami HD

بازی جذاب اوکامی ابتدا در سال 2006 برای کنسول پلی‌استیشن 2 عرضه شد و سپس یک نسخه بهبود یافته از آن در سال 2012 از طریق شبکه پلی‌استیشن نتورک در دسترس کاربران پلی‌استیشن 3 قرار گرفت. اکنون نسخه HD آن با بهینه‌سازی‌هایی گسترده‌تر برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پلتفرم پی‌سی عرضه شده است. بازی Okami حدود یازده سال پیش عرضه شد اما هنوز هم جذابیت‌های هنری خود را حفظ کرده است و با Okami HD توانسته بیش از پیش زرق و برق‌های خود را با تکنولوژی بهتر به رخ دیگر بازی‌ها بکشد. در ادامه نظرات برخی از منتقدین درباره این بازی را مشاهده می‌فرمایید:

Digitally Downloaded = 100

Video Chums = 95

We Got This Covered = 90

God is a Geek = 90

Push Square = 90

Multiplayer.it = 88

The Games Machine = 85

IGN Spain = 83

Attack of the Fanboy = 80

ظاهرا بازی Okami HD ارزش تکرار چندین باره را داشته و منتقدین هم با اهدای متای 88 حسابی این موضوع را تایید کرده‌اند.

فروش یک میلیارد دلاری Call of Duty: World War 2

شرکت اکتیویژن در نشستی ویژه به صحبت در مورد فروش عناوین برتر خود یعنی Call of Duty: World War 2 و Destiny 2 پرداخت. بازی ندای وظیفه: جنگ جهانی دو در کمتر از سه ماه توانست عنوان پرفروش‌ترین بازی سال را از آن خود کند و بازی دستنی 2 هم توانست عنوان پرفروش‌ترین بازی که تاکنون از سوی اکتیویژن برای پی‌سی منتشر شده است را به نام خود ثبت کند. همچنین شایان ذکر است که بازی سه‌گانه کراش بندیکوت توانست به پرفروش‌ترین بازی بازسازی‌شده روی کنسول پلی‌استیشن 4 تبدیل شود و کال آف دیوتی ورلد وار 2 هم برای نهمین سال پیاپی تبدیل به پرفروش‌ترین بازی در آمریکای شمالی شد. با وجود این آمارهای موفقیت‌آمیز برای شرکت اکتیویژن، همه عوامل آن باید متشکر طرفداران باشند. البته کیفیت بالای بازی‌ها نیز در این راه بسیار مهم بوده است. جهت اطلاع از سایر آمارهای فروش اکتیویژن به این لینک بروید.

به تازگی اطلاعات مهمی هم از جدیدترین بسته الحاقی در نظر گرفته شده برای بازی Call of Duty: World War 2 منتشر شده است که توجه به آن خالی از لطف نیست. این بسته الحاقی جدید با نام The Resistance شامل سه نقشه Anthropod، Valkyrie و Occupation برای بخش چندنفره خواهد بود. علاوه بر آن بخش War میزبان نقشه جدیدی تحت عنوان Operation: Intercept بوده و حالت زامبی بازی هم نقشه‌ای به نام The Darkest Shore را دریافت خواهد کرد که روایتگر جریانات پس از نقشه اولیه این بخش از بازی است. محتوای «مقاومت» در تاریخ دهم بهمن در دسترس کاربران پلی‌استیشن 4 قرار گرفته و سی روز پس از آن برای کاربران ایکس‌باکس وان و پی‌سی هم قابل دسترسی خواهد بود.

نقدها و نمرات بازی Playerunknown’s Battlegrounds

برای مدتی طولانی بازی Playerunknown’s Battlegrounds تنها به صورت دسترسی زودهنگام قابل بازی بود اما یکی دو هفته پیش و پس از عرضه کاملا رضایت‌بخش بازی، اکنون نسخه کامل آن برای تجربه در اختیار کاربران پی‌سی و ایکس‌باکس وان قرار گرفته است. همچنین منتقدین نظرات و امتیازات خود به این بازی را اعلام کرده‌اند که در ادامه بخشی از آن‌ها را مشاهده می‌فرمایید:

FANDOM = 100

Polygon = 100

Game Informer = 95

PCGamesN = 90

Metro GameCentral = 90

Gamspot = 80

USgamer = 80

Windows Central = 80

DualShockers = 75

Game Revolution = 70

در حال حاضر متای بازی PUBG حدود 86 است و به نظر می‌رسد که مراجع مختلف بررسی از آن رضایت کافی را داشته‌اند.

صحبت‌های نیل دراکمن راجع به TLOU 2

اگر دومین تریلر انتشار یافته از بازی The Last of Us 2 را دیده باشید، متوجه خشونت بالای موجود در آن می‌شوید. اکنون کارگردان بازی، نیل دراکمن، در مورد این قضیه صحبتی داشته است و می‌خواهیم بدانیم که توضیحات او در این مورد چیست. دراکمن اعلام کرد که خشونت تریلر دوم تنها نمایی از کار نهایی بازی را به نمایش گذاشت و شما نمی‌توانید تا زمان تجربه کامل بازی، در مورد چارچوب آن اظهار نظر کنید. تنها با به پایان رساندن بازی می‌توانید بگویید خشونت بازی بالا است یا خیر. همچنین وی گفت اینکه بازی به یک موضوع تاریک بپردازد لزوما چیز بدی نیست و تنها چیزی که اهمیت دارد، این است که کامل‌ترین تجربه ممکن را برای طرفداران به ارمغان بیاوریم. ظاهرا نیل دراکمن و تیمش می‌خواهند باز هم یک اثر هنری به یادماندنی دیگر خلق کنند که تمامی جوایز ممکن را درو کند.

سورپرایز هیدئو کوجیما برای طرفداران

در جدیدترین مصاحبه یکی از مراجع معتبر ژاپنی با چند نفر از بازی‌سازهای بززگ این کشور، کوجیما و هایاشی سخنان کوتاه اما پرحاشیه‌ای بیان کرده‌اند. هیدئو کوجیما عنوان کرد که شرکت سونی از سرعت پیشروی ساخت بازی Death Stranding ابراز شگفتی کرده و به او گفته‌اند که تاکنون هیچ بازی دیگری با این سرعت مراحل ساخت خود را طی نکرده است. البته این پایان ماجرا نیست و کوجیما اعلام کرد که در سال 2018 سورپرایز ویژه‌ای برای طرفداران بازی خواهند داشت. همچنین یوسوکه هایاشی هم در گفتگویی کوتاه گفت که طرفداران بازی Nioh از الان می‌توانند انتظار اخباری خوش از این بازی را داشته باشند. هنوز مشخص نیست که این خبر خوش قرار است چه چیزی باشد اما به نظر می‌رسد محتوایی بزرگ یا حتی یک دنباله خفن برای بازی Nioh باشد.

بازی‌های رایگان ماه ژانویه سرویس پلی‌استیشن پلاس

اگر از مشترکین سرویس پلی‌استیشن پلاس باشید، قطعا هر ماه منتظر اعلام بازی‌های رایگان این سرویس خواهید بود. اکنون بازی‌های رایگان ماه ژانویه اعلام شده است و باید بگویم که شاید یکی از بهترین ماه‌های یکی دو سال اخیر منتظر شما است. عناوینی مانند سری جذاب بتمن: تل‌تیل و از همه مهم‌تر بازی فوق‌العاده Deus Ex: Mankind Divided را در ماه آینده می‌توانید به صورت کاملا رایگان به لیست بازی‌های خود اضافه کنید و از آن‌ها لذت ببرید. در ادامه می‌توانید لیست کامل بازی‌های رایگان ماه ژانویه را به تفکیک کنسول مشاهده نمایید:

پلی‌استیشن 4:

  • Batman: The Telltale Series
  • Deus Ex: Mankind Divided
  • StarBlood Arena
  • Uncanny Valley
  • That’s You!

پلی‌استیشن 3:

  • Sacred 3
  • Book of Unwritten Tales 2

پلی‌استیشن ویتا:

  • Psycho-Pass: Mandatory Happiness
  • Uncanny Valley

همانطور که می‌بینید بازی‌های بسیار با کیفیتی برای ماه ژانویه در نظر گرفته شده است.

بازی‌های این هفته

شاید تنها بازی قابل ذکری که در یکی دو هفته گذشته منتشر شده است، اپیزود سوم Life Is Strange: Before the Storm باشد. در ادامه می‌توانید تمامی عناوین انتشار یافته در هفته گذشته را بررسی نمایید:

December 19, 2017 | بیست و هشتم آذر 1396

Dragon Fang Z: The Rose & Dungeon of Time

پلتفرم: Nintendo Switch

——————

Defunct

پلتفرم: PS4 / Xbox One

——————

Life Is Strange: Before the Storm — Episode 3

پلتفرم: Windows / PS4 / Xbox One

——————

Slice Dice and Rice

پلتفرم: PS4

====================

December 21, 2017 | سی‌ام آذر 1396

Blossom Tales: The Sleeping King 

پلتفرم: Nintendo Switch

——————

Tiny Metal

پلتفرم: PS4 / Nintendo Switch / Windows

====================

December 25, 2017 | چهارم دی 1396

Style Savvy: Styling Star

پلتفرم: 3DS

====================

نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود در رابطه با این سری مقاله را برای ما ارسال نمایید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.