کافه بازار اپلیکیشن اسنپ رانندگان را به دلیل تخلف از قوانین حذف کرد!

همان‌طور که می‌دانید اسنپ اخیراً برای رانندگان خود محدودیت‌های فراوانی را اعمال کرده که یکی از آن‌ها عدم اجرای اپلیکیشن در صورت نصب بودن مسیریاب Waze و یا اپلیکیشن رقیب «تپ‌سی» است. حالا کافه‌بازار به همین دلیل این اپلیکیشن را از فروشگاه خود حذف کرده است.

3

کافه‌بازار بزرگترین فروشگاه اپلیکیشن اندرویدی ایران که به دلیل تحریم‌ها کاربران آن درون کشور بیشتر از پلی استور رسمی گوگل هم هستند حالا اسنپ رانندگان را حذف کرده است. اسنپ ابتدا در پی دستور قضایی با اعمال تغییراتی از اجرای اسنپ رانندگان روی گوشی‌هایی که مسیریاب ویز بر روی آن‌ها نصب شده باشد جلوگیری کرد. در پی اعتراض رانندگان و کاربران این شرکت اعلام کرد که چاره‌ای به جز اعمال این محدودیت برای ادامه فعالیت خود نداشته است.

اما در یک اقدام ناعادلانه و ضدرقابتی این شرکت حالا اجازه نصب اپلیکیشن رقیب یعنی تپ‌سی را نیز نمی‌دهد و در صورت نصب بودن تپ30 نمی‌توانید از اسنپ رانندگان استفاده کنید. از آن‌جا که سیستم‌عامل اندروید در حال حاضر لیست پکیج‌های نصب شده را در اختیار همه اپلیکیشن‌ها می‌گذارد اسنپ از این طریق می‌تواند درون اپ‌های نصب شده گوشی شما سرک بکشد و اگر صلاح دانست اجرا نشود!

این درحالی‌ست که طبق قوانین کافه بازار برای اپلیکیشن‌ها، برنامه‌هایی که کاربر را ترغیب و یا تشویق به حذف یا غیرفعال کردن سایر اپلیکیشن‌ها کنند تأیید نخواهند شد. از آن‌جا هم که اسنپ رانندگان مدت‌هاست در بازار تأیید شده این فروشگاه اقدام به حذف آن کرده است.

مسلّماً سرک کشیدن در میان اپلیکیشن‌های کاربر حتی به دستور قضایی کار پسندیده‌ای نیست چه برسد که با هدفی ضدرقابتی انجام شود. خوشبختانه به دلیل محدودیت‌های iOS اسنپ هنوز نتوانسته این اجبارها را برای کاربران آیفون اعمال کند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. soheil می‌گوید

    وقتی که توی جنگل یه میمون موزی رو از دست میمون دیگه میقاپه.

  2. Amir می‌گوید

    یعنی تو iOS میتونن از Waze استفاده کنن؟؟؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      بله ظاهرا