مایکروسافت برنامه نصب مرورگر کروم گوگل را از ویندوز استور حذف کرد

کنار نیامدن گوگل و مایکروسافت در چند سال اخیر با یکدیگر چیز تازه‌ای نیست و این دو شرکت همکاری کمی با هم داشته‌اند. گوگل همچنان به ویندوز استور اهمیت نمی‌دهد و در آخرین حرکت خود با عرضه نادرست گوگل کروم، قوانین آن را نیز زیرپا گذاشته است.

0

امروز گوگل اپ کروم را در استور مایکروسافت منتشر کرد، اما این اپ اساسا اپ کاملی نبود و حاوی یک لینک بود که شما را به صفحه دانلود کروم منتقل می‌کرد. مایکروسافت نیز ازین حرکت خوشش نیامد و در بیانیه‌ای اعلام کرد که:

ما اپلیکیشن نصب گوگل کروم را از استور خودمان پاک کرده‌ایم و اعلام می‌کنیم که این برنامه نصب قوانین استور مایکروسافت را زیر پا گذاشته است.

مایکروسافت البته اعلام کرده که آغوش بازی بر روی اپلیکیشن‌های گوگل خواهد داشت و اگر این شرکت اپ‌هایی درخور استور و با رعایت قوانین تولید کند مشکلی با آن‌ها نخواهد داشت. این دعوت‌نامه‌ای است که به نظر نمی‎‌رسد گوگل استقبال چندانی از آن کند. دلایل فراوانی نیز وجود دارد که چرا گوگل کروم را به استور ویندوز نخواهد آورد اما یکی از اصلی‌ترین دلایل آن محدودیت‌هایی است که سیستم‌عامل ویندوز 10 اس ایجاد کرده است. اپلیکیشن‌های جستجو و مرورگر وبی که در ویندوز استور قرار می‌گیرند باید از موتورهای HTML و JavaScript که خود ویندوز 10 فراهم کرده استفاده کنند و کروم شرکت گوگل از موتور رندر Blink بهره می‌برد. گوگل باید مشخصا یک اپلیکیشن تازه و اختصاصی خلق کند که مشکلی با قوانین استور مایکروسافت نداشته باشد.

بسیاری از دستگاه‌های ویندوز 10 مشخصا از ویندوز 10 اس استفاده نمی‌کنند و گوگل دلیلی نمی‌بیند که برای حجم کمی از افراد بخواهد یک نسخه مخصوص ایجاد کند و این نسخه را فقط بین لیست اپلیکیشن‌های مایکروسافت قرار دهد. همچنین امکان تبدیل اپلیکیشن دسکتاپ کنونی به یک اپلیکیشن درخور استور نیز وجود ندارد چون مایکروسافت مشخصا اعلام کرده که باید از موتور رندر Edge در آن بهره برد.

طبق گفته سایت The Verge گوگل این برنامه نصب را بدین خاطر بر روی استور آپلود کرد که با برنامه‌های جعلی مبارزه کند و تنها یک گوگل کروم در استور وجود داشته باشد، مشکلی که مایکروسافت پس از گذشت سال‌ها هنوز نتوانسته با آن مبارزه کند. به هر حال مایکروسافت این اپ را پاک کرده و کاربران ویندوز 10 همچنان مجبور هستند با استفاده مرورگر ادج به صفحه دانلود گوگل کروم بروند!

همان‌طور که گفتیم این دو شرکت با هم درگیری فراوانی داشته‌اند و یکی از آخرین درگیری‌های این شرکت به عرضه یک اپلیکیشن یوتیوب برای ویندوزفون است که مایکروسافت با تبلیغات گوگل مشکل داشت و این اپلیکیشن نیز عرضه نشد. همچنین مایکروسافت با میزان مصرف باتری کروم نیز مشکل دارد و بارها آن را اعلام کرده است. به نظر نمی‌رسد این درگیری حالا حالاها تمام شود و این میان کاربران هستند که قربانی انحصاری طلبی شرکت‌ها خواهند شد.

 

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.