بلک‌بری سیستم‌عامل BB10 را حداقل تا دو سال آینده پشتیبانی خواهد کرد

در حالی که بلک بری به طور رسمی سیستم‌عامل BB10 را بازنشسته کرده و دیگر محصولی مبتنی بر این پلتفرم را به بازار عرضه نخواهد کرد، با این حال شاید جالب باشد که بدانید شرکت کانادایی کماکان به پشتیبانی از دستگاه‌های فعال با BB10 پایبند خواهد بود.

0

بلک بری در سال 2012 و زمانی که خیلی‌ها حتی نام پلتفرم اندروید را نشنیده بودند، از پلتفرم  BB10 با ویژگی‌های امنیتی خاص رونمایی کرد، اما بخت با شکت کانادایی یار نبود و در عین ناباوری پلتفرم موبایلی گوگل ظرف 3 الی 4 سال به بزرگ‌ترین پلتفرم بازار موبایل تبدیل شد. البته این اوضاع علاوه بر بلک بری نوکیا را هم قربانی کرد تا جایی هر دو شرکت مذکور توسعه پلتفرم‌های موبایلی خود را رها کرده و به سمت تولید گوشی‌های مبتنی بر اندروید روی آوردند.

بلک بری هرچند سعی کرد با ارائه نرم‌افزارهای اختصاصی برای مشتریان اینترپرایز پلتفرم BB10 را زنده نگاه دارد، اما درنهایت در سال 2015 آخرین دستگاه سازگار با این پلتفرم را با نام  BlackBerry Leap معرفی کرد و پس از آن به تولید تعداد انگشت شماری از گوشی‌های اندرویدی پرداخت. به‌هرحال هرچند هم طرفدار پروپاقرص بلک بری باشید، بایستی این نکته را قبول کنید که روند توسعه پلتفرم موبایلی آن برای همیشه متوقف شده، با این حال شرکت کانادایی به پشتیبانی از دستگاه‌های ارتقا یافته به این نسخه حداقل تا دو سال آینده پایبند است.

کاربران BB10 می‌توانند گوشی های KeyOne یا Motion را با تخفیف خریداری کنند

بسیاری گوشی‌های ساخت بلک بری را با کیبوردهای فیزیکی QWERTY می‌شناسند و شرکت کانادایی نیز با توجه به همین موضوع طرحی با عنوان trade up را در ایالات متحده به اجرا درآورده که بر اساس آن گوشی‌های قدیمی مبتنی بر پلتفرم  BB10 با یکی از مدل‌های KeyOne یا Motion، با تخفیف ویژه قابل تعویض هستند.

توجه داشته باشید که منظور از پایان پشتیبانی، قطع تمام سرویس‌های شرکت بلک بری برای گوشی‌های مذکور خواهد بود. به عنوان مثال این محصولات از تاریخ 10 دی‌ماه 1398 دیگر قادر به استفاده از اپلیکیشن‌های BlackBerry World app store نخواهند بود. علاوه بر این راهنمای سفر BlackBerry Travel و سرویس مکالمه تصویری Playbook به ترتیب از اردیبهشت و مردادماه سال آینده غیرفعال خواهند شد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.