مک‌لارن سوپرخودرو یک میلیون دلاری Senna را معرفی کرد

شرکت مک‌لارن به تازگی از سوپر اسپرتی با نام Senna از سری آلتیمت رونمایی کرده که علاوه بر کسب مجوز برای تردد در جاده‌های بریتانیا، دارای تمام تجهیزات لازم برای شرکت در مسابقات را هم دارد.

0

پیش از پرداختن به ویژگی‌های این سوپر اسپرت، بایستی این نکته را یادآور شدیم که مک‌لارن Senna با قیمت 1 میلیون دلاری به بازار عرضه شود و برای اولین بار هم در نمایشگاه Geneva Motor در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

Senna

طبق اعلام شرکت بریتانیایی مک‌لارن، تنها 500 عدد از سوپر خودرو Senna تولید خواهد شد که بر اساس سفارش خریداران قابلیت شخیص سازی خواهند داشت. مک‌لارن Senna به یاد راننده‌ افسانه‌ای برزیلی مسابقات فرمول یک، Ayrton Senna da Silva نام گذاری شده است که توانست 3 قهرمانی برای تیم مک‌لارن کسب کند.

Senna از نسخه نسل سوم شاسی‌های Monocage فیبر کربنی مک‌لارن بهره می‌برد و تنها 1197 کیلوگرم وزن دارد. در قلب این سوپر خودرو که در کمال تعجب مجوز تردد عادی در تمامی جاده‌های بریتانیا را هم به دست آورده، یک توربو شارژ 4 لیتری V8 با قدرت 789 اسب بخار و گشتاور 590 فوت پوند قرار گرفته است. هرچند هنوز اطلاعاتی پیرامون زمان از صفر تا 100 این خودرو در دست نیست، با این حال می‌دانیم که نیروی تولید شده توسط گیربکس دو کلاجه هفت سرعت به چرخ‌های عقب آن منتقل می‌شود.

بخشی از مبلغ فروش این خودرو به مؤسسه‌ خیریه  سنا اهدا می‌شود. البته علی‌رغم قیمت بالای Senna شاید جالب باشد که بدانید تمامی 500 عدد مذکور پیش‌فرض شده است. همچنین در جلو و عقب سنا از نسل جدید سیستم آیرودینامیکی فعال مک‌لارن استفاده شده که داون فورس و کنترل آیرودینامیکی را تا سطح بی‌سابقه‌ای بالا برده است تا جایی که گویی پلتفرم به زمین چسبیده است.

سوپرخودروی Senna سال آینده عرضه خواهد شد

برای سیستم تعلیق این خودرو نیز از نسخه به‌روز شده تعلیق مستقل دو جناقی P1 با کمک‌فنرهای تطبیقی هیدرولیکی و نوار آنتی رول استفاده شده و احتمالاً حداکثر سرعت آن بر روی 320 کیلومتر بر ساعت قفل شده است. سوپر خودرو جدید مک‌لارن همچنین از جدیدترین سیستم‌های ترمزی بهره برده و به دیسک‌های کربن سرامیکی و تکنولوژی موتور اسپرت تجهیز شده است.

در حالی که اغلب تولیدکنندگان مطرح خودرو در جهان به سمت ارائه مدل‌های هیبریدی و الکتریکی گام برداشته‌اند، ظاهرا برخلاف P1، مدل Senna تنها در نسخه بنزینی تولید شده و خبری از مدل هیبریدی یا الکتریکی نخواهد بود. البته شرکت مک‌لارن بر روی سیستم بهینه سازی مصرف انرژی این خودرو بسیار کار کرده و حتی بسیاری از لوازم لوکس داخل کابین را حذف کرده است؛ تا جایی که اگر به عکس‌های فوق نگاهی داشته باشید، حتی بر روی فرمان هیچ دکمه‌ای برای فعال کردن سیستم‌های توربو تعبیه نشده است.

شاید جالب باشد که بدانید در این سوپر خودرو حتی خبری از سیستم تهویه مطبوع هم نیست و دکمه‌های تنظیم شیشه در قسمت بالای سر راننده در کنار دکمه استارت تعبیه شده است. البته این مسائل چیزی از ارزش های Senna کم نمی‌کند، چراکه اغلب خودروهای مسابقه‌ای دارای سیستم درون خودرویی مشابهی هستند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.