آخرین آمار اندروید خبر از افزایش سهم نوقا و اوریو دارد

اگرچه چند ماهی بیشتر از انتشار اندروید اوریو نمی‌گذرد و انتظار چندانی از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید نمی‌توان داشت اما از قرار معلوم اندروید اوریو رفته‌ رفته در حال گسترش است و در حال حاضر 0.5 درصد از بازار گوشی‌های اندرویدی را در اختیار گرفته است.

0

گوگل بر اساس یک سنت دیرینه به‌طور متوسط هر دو ماه یک‌بار آماری از میزان سهمی که هر ورژن از پلتفرم اندروید در بازار کسب کرده است را منتشر می‌کند، در همین رابطه طبق آمار اندروید ، اوریو پس سه ماه از زمان عرضه رسمی، تنها بر روی 0.5 درصد از گوشی‌های اندرویدی فعال شده است. البته سهم اندروید اوریو نسبت به ماه گذشته حدود 0.2 درصد رشد داشته است.

اوریو

سهم اندروید اوریو نسبت به ماه گذشته 0.2 درصد افزایش یافته

همچنین اندروید 7 نوقا از این مارکت سهم 23.3 درصدی را کسب کرده که نسبت به مدت مشابه ماه گذشته حدود 3.3 درصد افزایش پیدا کرده است. در سوی دیگر توزیع مارشملو با توجه به آمار 29.7 درصدی در میان دستگاه‌های اندرویدی فعال، هنوز هم مشهورترین نسخه اندروید محسوب می‌شود. اندروید آب‌نبات‌چوبی با اجراشدن بر 26.3 درصد از دستگاه‌های اندرویدی دنیا، دومین نسخه مشهور اندروید است. البته سهم این دو نسخه نسبت به ماه پیش به ترتیب حدود 0.3 و 0.9 درصد کاهش یافته که با توجه به عرضه دستگاه‌های جدید مبتنی بر نسخه‌های جدید این پلتفرم طبیعی به نظر می‌رسد.

سهم اندروید کیت کت نیز از 13.8 درصد ماه گذشته به 13.5 درصد کاهش یافته است. مابقی 6.8 درصد این بازار توسط نسخه‌های دیگر پلتفرم اندروید اشغال شده است که البته نسبت به ماه گذشته 0.4 درصد کاهش پیدا کرده است.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.