سینپتیکس از حسگر اثر انگشت درون صفحه‌نمایش رونمایی کرد

0

یکی پیشگامان حاضر در عرصه سنسورهای بیومتریک پرکاربرد در حوزه‌های مختلف از گوشی‌های هوشمند گرفته تا انواع تبلت و لپ‌تاپ‌ها سینپتیکس است. این شرکت به تازگی اعلام کرده که به فناوری تولید حسگر اثر انگشت درون صفحه نمایش با نام Clear ID FS9500 دست یافته و احتمالا نمونه‌های آن را سال آینده در بازار گوشی هوشمند مشاهده خواهیم کرد.

سینپتیکس را شاید بسیاری از افراد با تاچ پد لپ‌تاپ‌هایشان بشناسند، بااین‌حال شرکت مذکور چند سالی است که با رشد همه گیر استفاده از گوشی‌های هوشمند، به تولید سنسورهای بیومتریک مانند سنسور تشخیص اثر انگشت و یا تشخیص چهره روی آورده است.

در سالی که روزهای واپسین آن را در حال سپری کردن هستیم، بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده گوشی همراه به تجهیز محصولات خود به نمایشگر کم و بدون حاشیه روی آوردند.

این ویژگی هرچند باعث دسترسی افراد به ابعاد نمایشگر بزرگ‌تر و حاشیه کناری کمتر گردید، بااین‌حال شرکت‌های تولیدکننده را مجاب به انتقال سنسور اثر انگشت به قاب پشتی کرد.

البته برخی دیگر از شرکت‌ها مانند سونی به تعبیه سنسور اثر انگشت در گوشه گوشی‌های خود روی آورند و برخی مانند اپل در آیفون ایکس هم قید این سنسور را زدند.

به‌هرحال آن‌طور که به نظر می‌رسد هنوز اغلب کاربران کارایی و امنیت سنسور اثر انگشت را بیشتر از سایر روش‌ها بیومتریک قبول دارند و این خواسته باعث می‌شود که برخی از تولید کنندگان مانند سامسونگ مجبور شوند حسگر اثر انگشت را در جای نامناسبی در قاب پشتی قرار دهند.

البته فناوری جدید سینپتیکس که با نام  Clear ID FS9500 شناخته می‌شود، مشکل تعبیه اثر انگشت در زیر نمایشگر را حل خواهد کرد.

سینپتیکس مدعیست که حسگر اثر انگشت درون صفحه نمایش این شرکت امن‌تر از فیس آی‌دی عمل می‌کند

سینپتیکس، از برندهایی که این حسگر با ساختار گوشی‌های آنان تطابق دارد، هیچ اسمی نبرد؛ اما با توجه به اینکه این فناوری با نمایشگرهای اولد کار می‌کند، احتمالا سامسونگ یکی از گزینه‌های آن خواهد بود.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که هرچند تا پیش از این نیز فناوری‌های مشابهی مانند التراسونیک کوالکام قابلیت تعبیه سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر یا قاب را میسر می‌کرد، بااین‌حال Clear ID FS9500 اولین سنسور واقعی و کارآمد محسوب می‌شود.

بر اساس اعلام شرکت سازنده، Clear ID FS9500 قادر است از زیر شیشه نمایشگر اثر انگشت افراد را در شرایط مختلف جوی و یا هنگام خیس بودن تشخیص داده و با سیستم کد نگاری AES اطلاعات را منتقل کند. جالب اینجا است که این سنسور می‌تواند در هرکجا از نمایشگر قرار بگیرد و محدودیتی برای تولیدکنندگان ایجاد نمی‌کند.

سینپتیکس مدعی است که این سنسور عملیات احراز هویت را دو برابر سریع‌تر و امن‌تر از فیس آی‌دی انجام داده و قادر است اثر انگشت افراد را در 7 میلی‌ثانیه اسکن کند.

این شرکت در حال حاضر همکاری جدیدی را با 5 تولیدکننده تلفن‌های هوشمند شروع کرده و قرار است قابلیت یاد شده را در دستگاه‌های دارای نمایشگر بدون حاشیه در سال 2018 موجود کند.

هرچند تاکنون چندین تصویر از گلکسی اس 9 با سنسور اثر انگشت در قاب پشتی منتشر شده، بااین‌حال برخی شایعات حاکی از آن است که گوشی‌های پرچم‌دار جدید سری گلکسی اس سامسونگ جزو اولین مدل‌هایی هستند که به سنسور Clear ID FS9500 تجهیز می‌شوند.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.