اپل قصد خرید Shazam با قیمت 400 میلیون دلار را دارد

اپل در حال نهایی کردن قراردادی است که بتواند Shazam را خریداری کند؛ این اپلیکیشن به شما امکان شناسایی آهنگ‌ها، فیلم‌ها و سریال‌ها را با استفاده از صدای آن‌ها می‌دهد. گزارش‌شده که مبلغ مدنظر برای خرید اپلیکیشن در این قرارداد، 400 میلیون دلار است.

0

بزرگ‌ترین فایده Shazam برای شرکت اپل، تکنولوژی شناسایی صدای این اپلیکیشن است. همچنین اپل با خریدن این اپلیکیشن، دیگر کمیسیونی به این اپلیکیشن برای هدایت کاربران به iTunes جهت خرید موسیقی پرداخت نخواهد کرد. جالب است بدانید که به گزارش روزنامه وال‌استریت، بخش اعظم درآمد Shazam در سال 2016 میلادی از طرف اپل و به خاطر فروش محتوای دیجیتالی بوده است.

فایده دیگر خرید اپلیکیشن توسط اپل درزمانی است که این شرکت تصمیم به بستن اپلیکیشن بگیرد؛ چراکه Shazam روزانه در حدود یک‌میلیون کلیک را به سمت سرویس‌های رقیب پخش محتوا یعنی Spotify و Google Play Music روانه می‌کند. Shazam با اسنپ‌چت هم قرار دارد و حالا معلوم نیست که بعد از فروش Shazam به اپل، به سر این قراردادها چه خواهد آمد.

اما منفعت اصلی Shazam برای اپل، تکنولوژی واقعیت افزوده این اپلیکیشن است. سال گذشته Shazam پلتفرم واقعیت افزوده‌ای را برای برندها ایجاد کرد که بر اساس تکنولوژی شناسایی بصری که در سال 2015 میلادی راه‌اندازی کرده بود، ساخته‌شده است. کاربران به کمک این تکنولوژی می‌توانند مجلات، کتاب‌ها، پوسترها، تبلیغات و دیگر محصولات فیزیکی را اسکن کرده و بعد از آن‌ها انیمیشن‌های 3 بعدی، تجسم از کالا و ویدئوهای 360 درجه بسازند. به‌این‌ترتیب اگر اپل روزی بخواهد نسخه مخصوص خودش را از محصولی نظیر Google Lens بسازد، نقطه خوبی برای شروع خواهد داشت. حتی می‌تواند از آن در ARKit فعلی که iOS را به پلتفرم پیشرو برای توسعه‌دهندگان واقعیت افزوده بدل کرده است، استفاده کند.

Shazam با بیش از یک میلیارد دانلود، در 19 سال زندگی مستقل اپلیکیشن مشهوری بوده است؛ اما این شرکت با درآمد 54 میلیون دلاری در سال 2016 میلادی و از دست دادن 5.3 میلیون دلار در همان سال، متوجه شد که هنوز راه درازی در پیش رو دارد. حالا زیر سایه اپل، می‌تواند به‌راحتی سود کند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.