مهم‌ترین اخبار دنیای بازی در هفته‌ای که گذشت؛ هفته سوم آذر‌ماه

طی هفته گذشته استودیوهای مختلف اخبار خوبی از عناوین خود منتشر کردند اما در این میان نبود چند بازی درست و حسابی باعث شد تا هفته گذشته هم به یک هفته معمولی برای صنعت گیم تبدیل شود. فارنت را همراهی کنید…

0

در این مقاله همراه شما هستیم تا اخبار دنیای بازی هفته گذشته (هفته سوم آذر‌ماه) را در قالب یک مطلب خلاصه بررسی نماییم. از موفقیت بی چون و چرای بازی PUBG تا برگزاری مراسم TGA 2017 و اعلام برندگان آن:

اخبار مهم

بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds هنوز در ابتدای راه موفقیت

در نهایت پس از موفقیت‌های بسیار و محبوبیت بی حد و مرز بازی PUBG، استودیو بلوهول، تاریخ عرضه دقیق و رسمی نسخه نهایی آن را اعلام کرد. بنابر اعلام استودیوی سازنده طی مراسم TGA 2017، بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds در تاریخ بیستم دسامبر از حالت دسترسی قبل از موعد خارج شده و به نسخه نهایی تغییر پیدا می‌کند. همچنین براساس آماری که از این بازی ارائه شده، تاکنون 24 میلیون نسخه از بازی PUBG به فروش رسیده است که می‌تواند خبری دیوانه‌کننده برای سازندگان آن باشد.

مدتی پیش مشخص شد که نسخه موبایلی بازی PUBG در دست ساخت است. اکنون متوجه شده‌ایم که در واقع دو نسخه مختلف از این بازی در راه عرضه برای گوشی‌های هوشمند است که توسط دو استودیو متفاوت ساخته می‌شود. اولین بازی PUBG Mobile: Army Attack نام دارد که قرار است تجربه‌ای آرکید از این عنوان را برای شما به ارمغان بیاورد. در این نسخه حتی شاهد نبردهای دریایی هم خواهیم بود. نسخه دیگر بازی تحت عنوان PUBG Mobile: Battlefield و با هدف ارائه ی یک تجربه ناب از سبک بتل رویال قادر است حتی روی گوشی‌های هوشمند نیز هیجان نسخه اصلی بازی را تداعی کند. این دو بازی به ترتیب توسط دو استودیو تیمی و لایت اسپید اند کوانتوم در دست ساخت قرار دارد. همچنین لازم به ذکر است که انجین مورد استفاده برای ساخت هر دو بازی، موتور آنریل‌انجین 4 است. تاریخ عرضه این دو نسخه موبایلی هنوز مشخص نیست اما یقینا هر دوی آن‌ها ابتدا در کشور چین عرضه می‌شوند.

برخلاف عناوین بزرگی مانند فیفا 18 و استار وارز: بتلفرانت 2، بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds به هیچ وجه قصد ندارد پرداخت‌های درون برنامه‌ای را با هدف ایجاد تفاوت میان کاربران عادی و کاربران پول‌دار به بازی اضافه نماید. طی جلسه پرسش و پاسخی که چانگان کیم، طراح ارشد و مدیر عامل استودیو بلوهول، در آن پاسخ‌گوی تعدادی از سوالات بود، عنوان شد که پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای تنها به منظور خرید آیتم‌های تزئینی بوده و هیچ کاربرد دیگری برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است. به عبارتی دیگر هیچ‌گونه آیتمی که عملا تاثیری روی گیم‌پلی بازی داشته باشد، به صورت پولی در دسترس قرار نخواهد گرفت.

نقشه جدیدی با نام میرامار برای بازی منتشر خواهد شد که مناطق کویری را به همراه دارد. بازی PUBG در ادامه برای کنسول ایکس‌باکس وان و به احتمال زیاد در آینده‌ای نزدیک برای سایر کنسول‌ها منتشر می‌شود. جهت اطلاع از سایر جزئیات بازی و همچنین تماشای تریلری از نقشه کویری جدید میرامار به اینجا مراجعه نمایید.

بازگشت امیدوارکننده مگامن

شرکت کپکام در اقدامی غافل‌گیرکننده به مناسبت 30 سالگی سری بازی مگامن، از بازی Mega Man 11 رونمایی کرد. البته به جز این بازی، یک کالکشن هیجان‌انگیز دیگر هم به نام Mega Man X Collection معرفی شد که هشت نسخه سری بازی مگامن را شامل می‌شود و قرار است در تابستان سال آینده برای پلتفرم پی‌سی و کنسول‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان ایکس و نینتندو سوییچ عرضه شود. هنوز اطلاعات دیگری از بازی مگامن 11 در دسترس نیست و فقط می‌دانیم که این عنوان در اواخر سال 2018 برای کنسول‌های نینتندو سوییچ، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 منتشر می‌شود.

دو بازی رایگان دیگر از یوبی‌سافت

چند وقتی است که شرکت یوبی‌سافت تعدادی از بازی‌های خود را به صورت رایگان در اختیار عموم می‌گذارد و اکنون نوبت به دو بازی هیجان‌انگیز دیگر رسیده است. طرفداران سبک استراتژی بهتر است امیدوار باشند زیرا بازی محبوب World in Conflict: Complete Edition تا پایان بیستم آذر به صورت کاملا رایگان قابل دانلود است. داستان بازی مربوط به سال 1989 بوده و فرض بر آن است که جنگ جهانی سوم به وقوع پیوسته است. البته بازی بعدی یک سورپرایز فوق‌العاده برای تمامی طرفداران بازی‌های ویدیویی است زیرا از بیستم تا بیست و هفتم آذر، طرفداران پی‌سی می‌توانند بازی Assassin’s Creed IV: Black Flag را به صورت رایگان به لیست بازی‌های اکانت یوپلی خود اضافه نمایند. با در پیش گرفتن این رویه احتمالا محبوبیت یوبی‌سافت روزبه‌روز افزایش یابد و این قضیه سبب منفعت بیشتر برای این شرکت خواهد شد.

آمار و ارقام فروش محصولات پلی‌استیشن

سونی طی گزارشی ویژه اعلام کرد که تا تاریخ سوم دسامبر 2017، بیش از 70 میلیون دستگاه کنسول پلی‌استیشن 4 به فروش رفته است. همچنین حدود 620 میلیون نسخه از بازی‌های مختلف این کنسول خریداری شده است. این آمار نشان از موفقیت بی‌چون و چرای کنسول پلی‌استیشن 4 دارد و می‌توان تا حدودی گفت که پرونده نسل هشتم هم با موفقیت سونی بر مایکروسافت بسته شده است، مگر اینکه مایکروسافت بتواند در چند سال باقی مانده تا نسل نهم کاری انجام دهد. دیگر آمار نسبتا جالب از سخت‌افزارهای سونی، فروش دو میلیونی هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر است. چنین فروشی قطعا سازندگان را وادار به انتشار بازی‌های بیشتر و افزودن بر تعداد 150 بازی این هدست واقعیت مجازی جذاب می‌کند.

مروری بر خاطرات دانته با کالکشن DMC

بدون شک باید از دانته به عنوان یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای تاریخ صنعت گیم نام برد زیرا حرکات فوق‌العاده و دیالوگ‌های جذاب وی همیشه در بین گیمرها زبان‌زد بوده است. اکنون یک فرصت عالی برای طرفداران قدیمی و همچنین افرادی که شناختی از این سری موفق ندارند، پیش آمده است تا با بازی Devil May Cry HD Collection ملاقات نمایند. عنوانی که قرار است در تاریخ 22 اسفند سال جاری برای کنسول‌های نسل هشتم و پلتفرم پی‌سی عرضه گردد. مطمئنا یک دلیل منطقی برای عرضه این بازی در چنین تاریخی وجود دارد و امیدواریم که این مسئله مربوط به نزدیک بودن انتشار نسخه پنجم سری باشد. کالکشن اچ‌دی دول می کرای شامل سه نسخه اول بازی خواهد بود.

تاخیر خوشایند در انتشار دو عنوان شاخص یوبی‌سافت

بازی‌های رایانه‌ای برای تعدادی از شرکت‌های بازی‌سازی تبدیل به یک تجارت صرف شده است و بعضا حتی به قیمت ارائه یک تجربه نامناسب از بازی نیز در زمان مقرر بازی را منتشر می‌کنند. تاکنون چند مورد از بازی‌های شرکت یوبی‌سافت به این مشکل دچار شده‌اند اما ظاهرا این مشکلات قرار نیست حداقل برای دو مورد از بازی‌های شاخص این شرکت تکرار شود. بازی فار کرای 5 با تاخیر یک ماهه در تاریخ 7 فروردین عرضه می‌شود و دلیل این تاخیر هم اعمال آخرین بهبودی‌ها روی بازی اعلام شده است. از سوی دیگر بازی مورد انتظار The Crew 2 با تاخیر بیشتر، در نیمه اول سال مالی 2018 عرضه خواهد شد. دلیل این تاخیر بازی کرو 2، افزایش کیفیت و انطباق سطح بازی با انتظارات طرفداران عنوان شده است. به نظر می‌رسد که یوبی‌سافت از شکست‌های قبلی خود به خوبی درس گرفته است.

توم ریدر جدید در سال جدید

سری بازی توم ریدر یا مهاجم مقبره یکی از عناوین مورد علاقه طرفداران سبک بازی ماجراجویی بوده است و در جدیدترین نسخه بازی هم شاهد یک موفقیت دیگر برای این سری بودیم. به تازگی طی یک پیام تویتری شرکت ناشر سری توم ریدر اعلام کرد که در سال آینده اخبار مهمی از نسخه جدید این سری در اختیار طرفداران قرار خواهد گرفت. دوباره لارا کرافت قصد دارد قدم در یک راه سخت بگذارد. به گفته این شرکت فاصله بین معرفی و انتشار بازی کوتاه است و این احتمال وجود دارد که بازی جدید این سری بازی در نمایشگاه E3 2018 معرفی شده و برای عرضه در پاییز سال 2018 تاریخ بخورد. به هر حال باید منتظر ماند و دید سازندگان بازی چه ماجراجویی دیگری را با لارا برای ما آماده کرده‌اند.

تاریخ عرضه بازی Sea of Thieves

طی مراسم The Game Awards 2017 جزئیات بیشتری از بازی Sea of Thieves که مدت زیادی است طرفداران را منتظر گذاشته، منتشر شد. این بازی در ابتدا و در میان دیگر عناوین بزرگی که در E3های گذشته معرفی شدند، نتوانست آن گونه که باید و شاید توجهات را به خود جلب کند اما به مرور زمان به یکی از مهم‌ترین و مورد انتظارترین انحصاری‌های مایکروسافت تبدیل شد. در مراسم TGA 2017 اعلام شد که بازی Sea of Thieves در تاریخ بیستم مارس سال 2018 به صورت رسمی برای ویندوز 10 و ایکس‌باکس وان عرضه می‌شود. برای مشاهده تریلر ارائه شده از بازی دریای دزدان به این لینک مراجعه کنید.

اعلام برندگان مراسم The Game Awards 2017

مراسم باشکوه TGA 2017 هفته گذشته با درخشش کامل برگزار شد و عناوین شاخص این رویداد نیز با شایستگی کامل به جوایز تعیین دست یافتند. در ادامه می‌توانید تعدادی از مهم‌ترین جوایز و برندگان هر کدام را مشاهده نمایید:

بهترین بازی سال

  • Horizon: Zero Dawn (Guerrilla Games / Sony Interactive Entertainment)
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo EPD / Nintendo)
  • Persona 5 (Atlus)
  • PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG Corp.)
  • Super Mario Odyssey (Nintendo EPD / Nintendo)

بهترین بازی موبایل

  • Fire Emblem Heroes (Intelligent Systems / Nintendo)
  • Hidden Folks (Adriaan de Jongh / Sylvain Tegroeg)
  • Monument Valley 2 (Ustwo Games)
  • Old Man’s Journey (Broken Rules)
  • Super Mario Run (Nintendo)

بهترین بازی اکشن

  • Cuphead (Studio MDHR)
  • Destiny 2 (Bungie / Activison)
  • Nioh (Team Ninja / Sony Interactive Entertainment)
  • Prey (Arkane Studios / Bethesda Softworks)
  • Wolfenstein 2: The New Colossus (MachineGames / Bethesda Softworks)

مورد انتظارترین بازی آینده

  • God of War (SIE Santa Monica Studio / Sony Interactive Entertainment)
  • The Last of Us Part 2 (Naughty Dog / Sony Interactive Entertainment)
  • Monster Hunter: World (Capcom)
  • Red Dead Redemption 2 (Rockstar Games)
  • Spider-Man (Insomniac Games / Sony Interactive Entertainment)

جهت مشاهده لیست سایر جوایز، نامزدها و برندگان هر کدام در همایش TGA 2017 می‌توانید اینجا کلیک کنید. البته در این مراسم نمایش‌های ویژه‌ای هم از بازی‌های مختلف ارائه شد که تقریبا موضوع اصلی همایش را به حاشیه راند. یکی از بهترین تریلرهای به نمایش درآمده، از بازی Death Stranding بود که توانست به خوبی ذهن هواداران برای چند روز درگیر خود کند که اصلا مفهوم آن چه بوده است. در هر صورت جهت اطلاع از اخبار و تریلرهای منتشر شده در مراسم The Game Awards 2017 به این لینک بروید.

بازی‌های این هفته

این هفته بازی آنچنان مهمی منتشر نشده است. لیست نمام بازی‌هایی که در هفته گذشته منتشر شده‌اند را در ادامه مشاهده فرمایید:

December 05, 2017 | چهاردهم آذر 1396

Caveman Warriors

پلتفرم: Nintendo Switch

——————

Dead Rising 4: Frank’s Big Package

پلتفرم: PS4

——————

Nine Parchments

پلتفرم: Windows / PS4 / Xbox One / Nintendo Switch

====================

December 06, 2017 | پانردهم آذر 1396

A Hat in Time

پلتفرم: PS4 / Xbox One

——————

WWE 2K18

پلتفرم: Nintendo Switch

====================

December 07, 2017 | شانزدهم آذر 1396

Earth Defense Force 5

پلتفرم: PS4

——————

Kamen Rider: Cimax Fighters

پلتفرم: PS4

——————

SpellForce 3

پلتفرم: Windows

——————

Yakuza Kiwami 2

پلتفرم: PS4

====================

December 08, 2017 | هفدهم آذر 1396

Hello Neighbor

پلتفرم: Windows / Mac / Xbox One

——————

Tokyo Xanadu eX+

پلتفرم: PS4 / Windows

====================

در پایان نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را از ما دریغ نکنید تا در پیشرفت این سری مقاله سهیم باشید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.