انویدیا Titan V قوی‌ترین کارت گرافیک تاریخ را با قیمت 3000 دلار معرفی کرد

معروف‌ترین شرکت تولیدکننده پردازنده‌های گرافیکی در دنیا یعنی انویدیا، اقدام به ساخت قوی‌ترین کارت گرافیک تاریخ با نام Titan V برای رایانه‌های شخصی کرده است که قرار است با قیمت فوق‌العاده بالای 3000 دلاری به بازار عرضه شود.

1

طب به‌کارگیری از قدرتمندترین سخت‌افزاری موجود در چند سال اخیر به‌طور فزاینده‌ای بالا گرفته و امروزه در حوزه‌های مختلف، قیمت محصول یا سرویس دیگر رده اول دغدغه‌های کاربران را تشکیل نمی‌دهد. شرکت‌های سخت‌افزاری نیز با توجه به همین موضوع اقدام به ساخت سخت‌افزاری می‌کنند که قیمت آن‌ها فوق‌العاده بالا است. کارت گرافیک Titan V که لقب قدرتمندترین کارت گرافیک تاریخ را از آن خود کرده هم جزو همین محصولات گران قیمت است که به تازگی از سوی انویدیا معرفی شده است.

انویدیا Titan V

قوی‌ترین کارت گرافیک موجود بر اساس فناوری انحصاری Volta انویدیا توسعه یافته و دارای 21.1 میلیارد ترانزیستور است. این قدرت سخت‌افزاری می‌تواند پی‌سی شخصی شما را به یک ابر رایانه سازگار با فناوری هوش مصنوعی تبدیل کند. Titan V همچنین به لطف قدرت پردازشی 110 ترافلاپسی می‌تواند به منظور شبیه‌سازی‌های علمی استفاده شود.

Titan V در بحث انرژی بسیار بهینه تر از GTX 1080 Ti عمل میکند

این کارت گرافیک دارای 12 گیگابایت حافظه HBM2 است که توسط یک رابط  با حجم 3072 بیت به واحد پردازش گرافیک متصل می‌شود. علاوه بر این در توسعه آن از 5120 هسته CUDA و 640 هسته Tensor استفاده شده که با فناوری فین‌فت در کنار هم جای گرفته‌اند. استفاده از این فناوری چینش باعث می‌شود که Titan V تا 9 برابر در یادگیری عمیق و پردازش‌های مشابه سریع‌تر عمل کند.

به اذعان شرکت سازنده، با وجود افزایش قدرت پردازش تایتان V در مقایسه با نسل قبلی که با فناوری پاسکال طراحی شده بود، دو برابر بهره‌وری انرژی بیشتری دارد. معماری Volta شامل پردازش محاسبات با توجه به اضافه کردن اعداد صحیح مستقل موازی و مسیر داده‌های شناور به کار گرفته شده است. البته به‌کارگیری فناوری Volta باعث افزایش قیمت محصولات میان رده خواهد شد، از این رو دور از ذهن است که انویدیا به این زودی‌ها فناوری پاسکال را فراموش کند. پردازنده مذکور در دو مدل مشکی و طلایی با قیمت 3 هزار دلاری به بازار عرضه خواهد شد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Seeker می‌گوید

    این که گفتی یعنی چه!!!!!!؟؟؟؟؟؟