کوالکام مشخصات اسنپ‌دراگون 845 را اعلام کرد: 30 درصد سریع‌تر و بهینه‌تر

سرانجام بعد از روزها درز شایعات پیرامون قابلیت‌های پرچم‌دار جدید کوالکام، این شرکت پرچم‌دار سال آینده خود را با نام اسنپ‌دراگون 845 معرفی کرد که در بخش قدرت پردازشی، حدود 30 درصد بهتر از نسل قبلی خود یعنی اسنپ‌دراگون 845 ظاهر شده است.

0

همان‌طور که میدانید، یکی از اصلی‌ترین عوامل ترغیب کاربران در جهت خرید گوشی‌های جدید، دسترسی به قدرت سخت افزاری بیشتر است. تولید کنندهای پردازنده موبایلی نیز با توجه به همین موضوع همه ساله طیف وسیعی از مدل‌ها را به بازار عرضه می‌کنند. کوالکام هم که به عنوان یکی از مطرح‌ترین تولیدکنندگان پردازنده موبایلی و مودم‌های LTE شناخته می‌شود، روز گذشته از تراشه بالا رده اسنپ‌دراگون 845 رونمایی کرد.

اگر پیگیر اخبار دنیای فناوری باشید، بدون شک در جریان هستید که یکی از ویژگی‌های اصلی پردازنده اسنپ‌دراگون 835، امکان به کار گیری بر روی لپ‌تاپ‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 10 اس هست که علاوه بر افزایش چشمگیر عمر شارژ باتری، تجهیز مدل‌های میان رده‌ها را به مودم‌های LTE امکان‌پذیر می‌کند. اسنپ‌دراگون 845 نیز از این خصلت پشتیبانی کرده، با این حال مدل به کار رفته در تبلت و لپ‌تاپ‌های ویندوزی فاقد برخی ویژگی‌ها می‌باشد.

به‌عنوان مثال این نسخه از پرچم‌دار جدید کوالکام از 802.11ad Wi-Fi روی طیف 60 گیگاهرتز پشتیبانی نمی‌کند و فاقد قابلیت شارژ سریع WiPower است. البته توجه داشته باشید که هر دو ویژگی مذکور برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی در عمل کارایی ندارند و کوالکام در جهت بهینه‌سازی مصرف انرژی پردازنده مذکور این سیاست را در پیش گرفته است.

اسنپ‌دراگون 845 نسبت به نسل قبلی 30 قدرت پردازشی بیشتر را با وجود 30 درصد مصرف کمتر ارائه می‌کند و به لطف واحد پردازش گرافیکی آدرنو 630 می‌تواند 30 درصد سریع‌تر از نسل قبلی رندر تصاویر را انجام دهد. در این تراشه هشت هسته‌ای، چهار هسته سفارشی Kryo 385 برای محاسبات سنگین با کلاک فرکانس 2.8 گیگاهرتز اختصاص یافته و چهار هسته با معماری Cortex-A55 می‌تواند تا حداکثر فرکانس کاری تا 1.8 گیگاهرتز را پوشش دهد. فناوری این پردازنده 10 نانومتری فین‌فت بوده و احتمالا امسال هم توسط سامسونگ توسعه خواهد یافت.

این چیپست همچنین دارای پردازشگر سیگنال دیجیتال Hexagon 685 و پردازشگر سیگنال تصویر Spectra 280، واحد پردازش صوت دیجیتال و مودم X20 که در شبکه‌های منتخب امکان دانلود با سرعت 1.2 گیگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کند است. در حال حاضر اپراتورهای AT&T, T-Mobile و Verizon در ایالات متحده فناوری گیگابایت LTE را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

اسنپ‌دراگون 845 اوایل سال آینده میلادی در اختیار شرکت‌های سخت افزاری قرار می‌گیرد

در خصوص ویژگی‌های تصویربرداری این چیپست خوب است بدانید که پردازشگر سیگنال تصویر کوالکام، Spectra 280 ISP قادر است با کیفیت 4K HDR با نرخ 60 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند. به لطف این ISP خاص، کاربران می‌تواند ویدئوی HD با حرکت آهسته را با نرخ 480 فریم در ثانیه ضبط کنند. در بخش امنیت نیز اسنپ‌دراگون 845 همچون نسل قبلی خود از الگوریتم‌های بیومتریک مختلفی همچون تشخیص چهره، سنسور اثر انگشت، سنسور تشخیص قرنیه و تشخیص صدا پشتیبانی می‌کند.

در سوی دیگر دو شرکت AMD و کوالکام برای ارائه اینترنت پرسرعت در لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار پلتفرم ویندوز مبتنی بر پردازنده‌های رایزن AMD و مودم‌های کوالکام  به توافق رسیده‌اند. از این‌رو علاوه بر گوشی‌های جدید، بایستی در سال آینده منتظر از راه رسیدن لپ‌تاپ و تبلت‌های ویندوزی با قابلیت همیشه متصل به اینترنت هم باشیم که دارای عمر شارژ بالایی هستند. طبق اعلام شرکت سازنده، موج اول گوش‌های قدرت گرفته از اسنپ‌دراگون 845 اوایل سال 2018 میلادی راهی بازار خواهند شد و امسال سونی، اچ‌تی‌سی، شیائومی و ال‌جی هم می‌توانند هم‌زمان با سامسونگ به پردازنده مورد بحث دسترسی پیدا کنند.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.