موردوویا آرنا؛ استادیوم زیبایی که میزبان بازی ایران و پرتغال خواهد بود!

سومین و آخرین بازی مرحله گروهی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه، در برابر پرتغال خواهد بود. این بازی که شاید بازی سرنوشت‌ساز ایران باشد، ساعت 21 و 30 دقیقه 4 تیر 1397 در شهر سارانسک برگزار خواهد شد. در این یادداشت به معرفی ورزشگاه محل برگزاری این مسابقه یعنی موردوویا آرنا می‌پردازیم.

1

عکس موردوویا آرنا استادیوم سارانسکموردوویا آرنا که پیش‌ازاین استادیوم بوبیلینی نام داشت و با نام استادیوم سارانسک نیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی 2018 روسیه است. این استادیوم همان‌طور که گفته شد در شهر سارانسک در منطقه خودمختار موردوویا قرار دارد و قرار است دربازی‌های جام‌جهانی ظرفیتی بالغ‌بر 44 هزار نفر را در خود جای دهد. البته ظرفیت این استادیوم پس از بازی‌های جام‌جهانی به 28 هزار نفر کاهش پیدا خواهد کرد.

عکس موردوویا آرنا استادیوم سارانسک

با استادیوم سن‌پترزبورگ، محل برگزاری بازی ایران و مراکش بیشتر آشنا شوید.

موردوویا آرنا جزو آخرین استادیوم‌هایی است که خود را برای جام جهانی آماده می‌کنند. تا زمان نگارش این یادداشت کار ساخت این استادیوم هنوز به پایان نرسیده است و به همین جهت هنوز تصویر کاملی از این استادیوم وجود ندارد. در این یادداشت برای شکل‌گیری ذهنیت مخاطبان از وضعیت نهایی ورزشگاه، در برخی موارد از تصاویر رندر شده آن استفاده کرده‌ایم.

عکس موردوویا آرنا استادیوم سارانسکبرنامه‌ریزی برای ساخت موردوویا آرنا از سال 2010 آغاز شد، اما پس از تغییر طرح‌های فراوان، سرانجام در اواخر سال 2011 کار ساخت آن آغاز شد. روند ساخت موردوویا آرنا نیز مانند اغلب دیگر استادیوم‌های جام‌جهانی روسیه به‌کندی پیش رفت. توقف درروند ساخت این پروژه تا جایی پیش رفت که تا سال 2014 پیشرفت چشمگیری در آن مشاهده نمی‌شد و به‌شدت از برنامه‌ریزی عقب بود.درنهایت در سال 2014 روند ساخت این پروژه سرعت گرفت و طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بر پایان ساخت موردوویا آرنا در اواخر سال 2017 است. بااین‌حال به نظر می‌آید افتتاح این استادیوم چند ماه دیگر نیز به تأخیر بیافتد.

عکس موردوویا آرنا استادیوم سارانسکموردوویا آرنا به‌طور رسمی متعلق به باشگاه سارانسک موردوویا است و ازآنجایی‌که ظرفیت 44‌هزارنفری بسیار بیشتر از نیاز این باشگاه است، قرار است ظرفیت آن پس از جام جهانی به 28 هزار نفر کاهش یابد. برای کاهش ظرفیت این استادیوم، صحبت از جمع‌کردن صندلی‌های طبقه بالا و ایجاد فضاهای تجاری و تبلیغاتی در آن‌ها است. دیواره‌های بیرونی موردوویا آرنا از نمایشگرهای رنگی تشکیل‌شده و می‌تواند به مناسبت‌های مختلف به نمایش تصاویر مختلف بپردازد. احتمال دارد این ورزشگاه در جام‌جهانی با نام استادیوم سارانسک معرفی شود.

با کازان آرنا، استادیومی که میزبان بازی ایران و اسپانیا خواهد بود آشنا شوید.

عکس موردوویا آرنا استادیوم سارانسکشاید بتوان گفت موردوویا آرنا یکی از کم اولویت‌ترین استادیوم‌های جام‌جهانی خواهد بود. استادیوم سارانسک تنها 4 بازی مرحله گروهی را میزبانی خواهد کرد و میزبان هیچ‌یک از بازی‌های مرحله حذفی نخواهد بود.

عکس موردوویا آرنا استادیوم سارانسکهزینه ساخت این استادیوم تاکنون 300 میلیون دلار برآورد شده است. امیدواریم بازی سرنوشت‌ساز تیم ملی فوتبال کشورمان در این استادیوم در مقابل پرتقال با نتیجه خوبی به پایان برسد. در زیر تصاویر دیگری از موردوویا آرنا یا همان استادیوم سارانسک را مشاهده می‌کنید (برای بزرگنمایی روی تصاویر کلیک کنید).

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مجید می‌گوید

    از الان 2-1 به سود پرتقال