گوگل اپلیکیشن Datally را برای رهایی از برنامه‌های پرمصرف دیتا عرضه کرد

گوگل اپلیکیشن اندروید ساده و جذاب دیگری را عرضه می‌کند که برای کمک به کاربران برای مدیریت یکی از قابلیت‌های اصلی گوشی‌هایشان، یعنی کاهش میزان مصرف اینترنت کمک می‌کند.

0

این اپلیکیشن Datally نام دارد و قرار است که به شما در فهمیدن این امر که حجمتان در کجا مورداستفاده قرار می‌گیرد و راه‌های کاهش میزان مصرف اینترنت، کمک کند. Datally به شما نشان می‌دهد که کدام اپلیکیشن‌ها از اینترنت استفاده می‌کنند، این استفاده در چه زمانی رخ‌داده است و همچنین بر اساس عادات استفاده از اینترنت، راه‌های کاهش استفاده را به شما پیشنهاد می‌دهد؛ همچنین شبکه‌های وای‌فای اطراف که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید را نشانتان می‌دهد.

دقیق‌تر اینکه دکمه بزرگی در بالای اپلیکیشن وجود دارد که امکان متوقف کردن استفاده پس‌زمینه از اینترنت را برای تمام اپلیکیشن‌ها متوقف می‌کند، به‌این‌ترتیب تنها اپلیکیشن‌هایی که در صفحه آن‌ها قرار دارید اجازه استفاده از اینترنت را پیدا می‌کنند. پاپ‌آپ مشابه پیامی هم برایتان نمایش داده می‌شود و اپلیکیشن‌هایی که از اینترنت استفاده می‌کنند را برایتان نمایش می‌دهد. اگر هم نخواستید که تمام اپلیکیشن‌ها را از استفاده اینترنت در پس‌زمینه محروم کنید، Datally اجازه محدود کردن موردی اپلیکیشن‌ها را هم می‌دهد.

اگر مدت‌زمان زیادی می‌شود که از اندروید استفاده می‌کنید، ممکن است Datally چندان هم برایتان هیجان‌انگیز نباشد. تقریباً تمام قابلیت‌های این اپلیکیشن در حال حاضر مستقیماً نیز در اندروید وجود دارند؛ اما این قابلیت‌ها در منوی تنظیمات مدفون‌شده‌اند و با خواندن عنوانشان، ابداً به کاربرد اصلی آن‌طور که در Datally اشاره‌شده است پی نخواهید برد. به‌عنوان یک اپلیکیشن مستقل، پیدا کردن و استفاده از قابلیت‌های آن برای کاربران بسیار ساده‌تر خواهد بود.

Datally به‌عنوان بخشی از پروژه Next Billion Users گوگل عرضه می‌شود که بر قابل‌استفاده‌تر کردن محصولات گوگل در کشورهایی که اتصالات موبایل محدود داشته و عموماً در آن‌ها از گوشی‌های سطح پایین‌تر استفاده می‌شود، تمرکز دارد. به همین علت است که پروژه بر قابلیت‌های پایه‌ای نظیر مدیریت فضای داخلی و میزان استفاده از اینترنت تمرکز می‌کند. در همین راستا، اپلیکیشن Datally تنها 6 مگابایت حجم دارد.

Josh Woodward مدیر تولید Datally می‌گوید:

ایده این اپلیکیشن از راه‌هایی که مردم برای کاهش مصرف اینترنت به کار می‌گیرند نشأت گرفته است، خصوصاً در کشورهایی که هزینه استفاده از طرح‌های اینترنت موبایل بالا است. تیم Woodward در دهلی هند، لاگوس نیجریه و بوینس آیرس آرژانتین افرادی را دیدند که برای کاهش مصرف اینترنت، گوشی خود را پیوسته در حالت پرواز نگه می‌داشتند. اگر می‌خواستند نوتیفیکیشن‌های خود را چک کنند، حالت پرواز را خاموش می‌کردند و اجازه می‌دادند که تمام اطلاعات به گوشی هجوم بیاورد و درحالی‌که نوتیفیکیشن‌های جدید را بررسی می‌کردند، دوباره حالت پرواز را درگوشی فعال می‌کردند.

وی در ادامه گفت:

تعدادی از ما وقت زیادی را به پرواز گذراندیم تا مردم را در خانه، ایستگاه اتوبوس، کلاس درس و مکان‌های دیگر مشاهده کنیم و به‌دفعات، عادت فعال کردن حالت پرواز را بین کاربران مشاهده کردیم.

گوگل از تابستان امسال مشغول تست اپلیکیشن Datally در فیلیپین بوده است. کمپانی اعلام کرده که اپلیکیشن به تعداد کاربر بیش از 500000 رسیده و توانسته به کاهش استفاده حداقل 30 درصدی آن‌ها در حجم کمک کند. از امروز این اپلیکیشن توسط مردم سایر کشورها نیز قابل‌استفاده بوده و در اندروید حداقل نسخه 5.0 و بالاتر قابل‌استفاده است.

مشخصاً اگر با هزینه بسته‌های اینترنتی مشکلی ندارید، به این اپلیکیشن نیازی نخواهید داشت. مسدود کردن استفاده از اینترنت در پس‌زمینه به تجربه‌تان در استفاده از گوشی هوشمند صدمه میزند؛ چراکه نه‌تنها اپلیکیشن‌ها محتوای خود را به‌روز نمی‌کنند، بلکه اپلیکیشن‌ها دیگر نوتیفیکیشن هم برایتان نمایش نمی‌دهند. به‌این‌ترتیب قادر به چت کردن با افراد، به‌غیراز راه پیام کوتاه نخواهید بود؛ اما اگر مدام حجم اینترنت خود را تمام می‌کنید، Datally به شما در پیدا کردن علت کمک خواهد کرد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.