مهم‌ترین اخبار دنیای بازی در هفته‌ای که گذشت؛ هفته دوم آذر‌ماه

در هفته‌ای که سپری کردیم بازی‌های چندان جذابی عرضه نشد اما استیم یک رکورد ویژه از تعداد کاربران همزمان آنلاین به جا گذاشت و بازی‌های رایگان پلی‌استیشن پلاس در دسامبر 2017 هم مشخص شد. در ادامه با فارنت همراه شوید…

0

در این مقاله همراه شما هستیم تا اخبار هفته گذشته (هفته اول آذر‌ماه) را در قالب یک مطلب خلاصه بررسی نماییم. از بازگشت دانته با نسخه پنجم DMC گرفته تا اعلام برنامه‌های ویژه سونی برای PSX 2017:

اخبار مهم

یک رکورد دیگر برای استیم

طیق آماری که هفته پیش منتشر شد، استیم در روز 25 نوامبر میزبان 17,686,886 نفر روی سرورهای خود بوده است که یک رکورد خارق العاده به حساب می‌آید. نزدیک به 3 میلیون نفر از این آمار مربوط به بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds بوده است. 860 هزار نفر مشغول به تجربه بازی دوتا 2 و البته بیش از 570 هزار نفر نیز در حال اجرای کانتر استرایک: گلوبال آفنسیو بوده‌اند. پس از این عناوین بازی‌های Rainbow Six Siege و Team Fortress 2 در مکان‌های بعدی قرار گرفته‌اند. چنین آماری برای شبکه استیم یک افتخار بزرگ است و دلیل اصلی آن نیز بازی پلیرآنونز بتلگراندز بوده که بخش زیادی از آمار فوق را استیم مدیون آن است. به نظر می‌رسد با پیگیری این روند باید منتظر رسیدن به رکورد 18 میلیون کاربر آنلاین همزمان در شبکه استیم هم باشیم.

همین درخشش بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds روی پلتفرم پی‌سی باعث ترغیب شدن استودیو سازنده آن به ساخت نسخه موبایل بازی شده است. هنوز مشخص نیست اولین کشوری که به نسخه موبایلی بازی دسترسی پیدا می‌کند کدام کشور است اما به نظر می‌رسد کشور چین محتمل‌ترین گزینه باشد. بازی PUBG هنوز در مرحله دسترسی پیش از موعد یا همان Early Access قرار دارد و باید دید پس از عرضه نسخه نهایی و همجنین انتشار روی ایکس‌باکس وان و موبایل موفقیت آن چه مرزهایی را در خواهد نوردید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر نسخه موبایل بازی PUBG به اینجا مراجعه کنید.

بازگشت دانته، نرو و ورجیل با DMC V

اطلاعات زیادی از نسخه بعدی سری Devil May Cry منتشر شده است. تمامی این اطلاعات حالت غیر رسمی دارند و هیچ‌گونه تایید رسمی از سوی هیچ مقامی انجام نشده است. به هر حال اطلاعات لو رفته به حدی دقیق است که نمی‌توان به صحیح بودن آن شک کرد. بازی دول می کرای 5 وقایع داستانی پس از نسخه چهارم سری DMC را دنبال می‌کند. کارگردان آن، آقای هیدئاکی ایتسونو که سابقه کارگردانی تمامی نسخه‌های قبلی را بر عهده داشته، باری دیگر بازگشته است تا هر چه بیشتر ما را در هیجان دنیای DMC فرو ببرد. در بازی سه شخصیت دانته، نرو و حتی ورجیل قابل بازی هستند. کات‌سین‌های بازی طولانی‌تر و لذت‌بخش‌تر از گذشته است. دانته همان خلق و خوی باحال خود را حفظ کرده اما داستان برای او نسبت به قبل شخصی‌تر دنبال خواهد شد. شاهزاده تاریکی دشمن اصلی شماره یک شما خواهد بود. بازی Devil May Cry V در سال 2019 عرضه می‌شود و احتمالا آخرین نسخه از داستان فرزندان اسپاردا باشد.

بازی دول می کرای 5 با آنریل‌انجین 4 ساخته می‌شود. شخصیت قدرتمند ورجیل برای تمامی افراد چه حرفه‌ای و چه مبتدی مناسب است زیرا تکنیک بالایی دارد و می‌تواند هر دشمنی را به چالش بکشد. تا چندی پیش قرار بود بازی DMC V در PSX 2017 معرفی شود اما سونی از این کار منصرف شده و معرفی آن به E3 2018 موکول شده است. طبق همین شایعات بازی در ابتدا برای کنسول پلی‌استیشن 4 و سپس برای پلتفرم پی‌سی انتشار می‌یابد. عرضه این بازی برای سایر کنسول‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. به نظر می‌رسد با جاه‌طلب‌ترین DMC سری طرف هستیم و باید منتظر سورپرایزهای زیادی در آن باشیم.

نظر وزیر ارتباطات راجع به تفاوت تعرفه‌های جدید و قدیم اینترنت غیرحجمی

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در صفحه شخصی اینستاگرام خود، تعرفه‌های جدید اینترنت ADSL را منتشر کرد. وی در این مورد توضیح داد که در شیوه جدید سرویس‌دهنده‌ها موظف به ارائه و تضمین سرعت خریداری شده توسط مشترکین هستند. به وضوح تفاوت تعرفه‌های جدید و قدیم اینترنت غیرحجمی در یک مقایسه ساده بین تعرفه قدیم و تعرفه‌های اعلام‌شده از سوی یکی از سرویس‌دهندگان دیده می‌شود. مثلا در سرویس دو مگابیت بر ثانیه با سی درصد کاهش هزینه و افزایش صد درصدی میزان مصرف مواجه هستیم و البته در سرویس شانزده مگابیت بر ثانیه، با وجود افزایش شصت درصدی هزینه، حدود هزار و دویست درصد میزان مصرف افزایش یافته است. به طور میانگین مصرف‌کنندگان در ماه بین 7 تا 10 گیگابایت اینترنت مصرف می‌کنند. تعرفه جدید فضایی رقابتی بین سرویس‌دهنده‌ها ایجاد می‌کند تا در نهایت هر چه بیشتر به نفع مصرف‌کنندگان تمام شود. با رویه‌ای که در پیش گرفته شده است، به نظر می‌رسد وزیر ارتباطات برنامه‌ریزی خوبی در کنار عمل به آن‌ها در نظر دارد که می‌تواند امیدوارکننده باشد.

برنامه ویژه سونی برای PSX 2017

سونی اعلام کرد که مراسم PlayStation Experience 2017 مانند سال گذشته میزبان معرفی‌های هیجان‌انگیزی خواهد بود اما لازم به ذکر است که اصلی‌ترین برنامه‌های سال 2017 در نمایشگاه E3 و PGW انجام شده است. طی رویداد PSX 2017 قرار است به معرفی به‌روزرسانی‌های مختلف برای عناوین منتشر شده و البته چندین بازی ویژه پرداخته شود که در کنار صحبت با سازندگان برتر پلی‌استیشن می‌تواند به یادماندنی شود. سال گذشته در این رویداد بازی بسیار مهم TLOU II معرفی شد و باید بشینیم و ببینیم برنامه امسال سونی چه چیزی است. همچنین تعدادی پنل مهم نیز برای عناوین هدست واقعیت مجازی PS VR و بازی جدید استودیو ساکر پانچ یعنی «روح سوشیما» در نظر گرفته شده است. جزئیات بیشتر برنامه‌های سونی برای PSX 2017 را از این لینک پی‌گیر شوید.

بازی‌های رایگان پلی‌استیشن پلاس در دسامبر 2017

با فرا رسیدن ماه دسامبر تمامی مشترکین سرویس پلی‌استیشن پلاس منتظر هستند تا ببینید سونی برای کریسمس چه هدیه‌ای می‌خواهد به آن‌ها بدهد. نگران نباشید زیرا حداقل یکی دو بازی فوق‌العاده برای تجربه به صورت رایگان در شب یلدا خواهید داشت. همانند همیشه بیشترین تمرکز سونی روی کنسول پلی‌استیشن 4 بوده است و یکی از بازی‌های فوق‌العاده آن برای ماه دسامبر، بازی Darksiders II Deathinitive Edition است که یک نسخه بازسازی شده از بازی اصلی است که در سال 2012 عرضه شد.

در ادامه می‌توانید تعدادی از بازی‌های رایگان پلی‌استیشن پلاس در دسامبر 2017 را مشاهده نمایید:

پلی‌استیشن 4:

  • Darksiders II Deathinitive Edition
  • That’s You (فقط در اروپا)

پلی‌استیشن 3:

  • Syberia Collection

پلی‌استیشن ویتا:

  • Forma 8

این بازی‌های رایگان از دیروز در دسترس قرار گرفته‌اند. جهت مشاهده سایر عناوین رایگان ماه دسامبر 2017 پلی‌استیشن پلاس می‌توانید به اینجا رجوع فرمایید.

بازی‌های این هفته

تنها عناوین مهمی که در هفته پیش منتشر شد، دو نسخه سری رزیدنت اویل رولیشنز است که برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر شدند. در ادامه بازی‌های منتشر شده در هفته قبل را مشاهده نمایید:

November 28, 2017 | هفتم آذر 1396

Resident Evil Revelations

پلتفرم: Nintendo Switch

——————

Resident Evil Revelations 2

پلتفرم: Nintendo Switch

====================

November 30, 2017 | نهم آذر 1396

Little Witch Academia: Chamber of Time

پلتفرم: PS4

——————

Syberia II

پلتفرم: Nintendo Switch

——————

The Game Paradise: CruisinMix

پلتفرم: Windows / PS4

====================

December 1, 2017 | دهم آذر 1396

Seven: The Days Long Gone

پلتفرم: Windows

——————

Xenoblade Chronicles 2

پلتفرم: Nintendo Switch

====================

برای پیشرفت هر چه بیشتر سری مقاله مهم‌ترین اخبار بازی‌های ویدیویی در هفته‌ای که گذشت، نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.